Linnanmäki savonlinnalaisille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Linnanmäki savonlinnalaisille.

Kimmo Käärmelahti
Adressin tekijä

#1 Adressi muuttuu

23.07.2009 08:37

Tervehdys kaikille allekirjoittajille ja muille kiinnostuneille.

Tämä adressi on saavuttanut melkoisen suosion. Yhteydenottoja on tullut useita ja palaute on ollut rakentavaa ja kehittävää. Kiitos siitä kaikille.

Mutta on kuitenkin ennenaikaista suunnitella Nälkälinnanmäen ja nykyisen kirjastorakennuksen tulevaisuutta ennenkuin uusi kirjasto on oikeasti syntymässä ja ennenkaikkea ennenkuin Nälkälinnanmäen tulevaisuus yhteisenä omaisuutenamme on varmistettu.

Nyt ajankohtainen tehtävä on estää Savonlinnan kaupungin ja YIT:n välisen sopimuksen toteuttaminen. Tuo sopimushan tarkoittaisi toteutuessaan Nälkälinnanmäen raiskaamista ja alueen muuttamista yktisyisiksi asunnoiksi.

Tätä sopimusta vastustamaan on syntynyt Nälkälinnanmäki-ryhmä jonka toimintaan meidän on nyt keskitettävä kaikki voimavaramme. Vasta Nälkälinnanmäen rakentamiseen tähtäävän sopimuksen estämisen jälkeen on ajankotaista käydä laajemaa kansalaiskeskustelua siitä, miten Nälkälinnanmäkeä ja nykyistä kirjastorakennusta kehitetään yhteisenä olohuoneenamme.

Niinpä vetäydymme hetkeksi taka-alalle tämän adressin puiteissa ja panostamme yhdessä kaikki voimamme toimintaan Nälkälinnanmäen pelastamiseksi.
Jussi Koponen
Savonlinna

29.07.2009 10:51

Anonyymi

25.03.2012 08:33

Hienoa kirjata adressi suljetuksi Savonlinnan kaupunginvaltuuston viisaan päätöksen seurauksena.

Nälkälinnan mäki ei tule tuhotuksi lomaosakkeilla eikä muutenkaan rankalla rakentamisella. Savonlinnan kaupunginvaltuuston selvä enemmistö päätti äänin 27-14 hylätä kaupunginhallituksen ehdottoman kerrostalokaavan (http://www.ita-savo.fi/Uutiset/12130652.html).

Tällä päätöksellä Nälkälinnan mäen tulevaisuus on tietyllä tavalla nollapisteessä, mutta eiköhän kaupunginvaltuuston päätös anna selkeät askelmerkit tulevalle suunnittelulle.

Kiitos teille kaikille 3700 vaikuttajalle jotka allekirjoititte jommankumman nettiadressin tai Nälkälinnanmäki-ryhmän keräämän paperiadressin.

Saitte paljon hyvää aikaan.