Viimeisen käyttöpäivän alennukset säilytettävä

#1 alennukset säilytettävä, kertokaa eri foorumeilla

07.09.2009 17:02

Hei,

Kertokaa adressista eri foorumeilla, kiitos.

On tärkeää että saamme säilytettyä alennukset, joista on kuluttajalle runsaasti hyötyä.

Monet kommentit toteavat alennukset tärkeiksi erityisesti vähävaraisille, opiskelijoille ja monille muillekin ryhmille.

Ostan usein alennettuja tuotteita ja laitan pakkaseen odottamaan käyttöä. Säästöä syntyy joka kerta useita euroja.
Ari Vilmunen
Seinäjoki

#2 Säästöä myös luonnolle

07.09.2009 17:52

Vähävaraisille näistä alennuksista on ollut huomattava hyöty, allekirjoittanut mukaan lukien, mutta myymällä päiväystuotteita halvemmalla saadaan ihmiset näitä ostamaan ja roskiin menevä ruokajäte vähenee huomattavasti. Ei ole siis vain köyhien kannalta hyvä, vaan myös luonto kiittää! Eli onko sitten parempi että köyhät kyykkyyn ja jätettä luontoon?

07.09.2009 17:56

'Ei ole siis vain köyhien kannalta hyvä, vaan myös luonto kiittää!'

Ruoat kuitenkin kompostoituvat, mutta jos kauppa saa myydä tuotteensa alennuksella se vähentää kuluja ja siten laskee kaupan kustannustasoa ja hintapaineita. Jos alennuskielto toteutetaan se nostaa myös normaalihintaisten tuotteiden hintoja.

Jani Kaksonen
Ikaalinen

#4 Eikö voisi tehdä myös

07.09.2009 18:54

Tukiadressin jolla kuluttajat voivat vedota yrityksiin niin että yritykset jatkavat käytäntöä huolimatta byrokratiahulluudesta. Tavallaan siis kansalaisena kannattaa vedota myös yrityksiin että uskaltavat olla noudattamatta typeriä linjanvetoja ja olla ihan järkipohjalta kapinallinen.

Mielestäni tottelemattomuus tässä asiassa olisi erittäin kunnioitettavaa.
Pirjo Munter

#5 Kyllä pitää säilyttää

07.09.2009 18:54

Hei
Kyllä alennukset pitää säilyttää
ketäs nyt nyppii et saamme jotain edullisesti
ei muuta kun viidakkorummut käyntiin ja kutsuu tänne kaikki tuttavat ja kaverit
N G
paimio

#6 Ruoat kompostoituvat, entäs muovi?

07.09.2009 19:11

>>Ruoat kuitenkin kompostoituvat, mutta jos kauppa saa myydä tuotteensa alennuksella se vähentää kuluja ja siten laskee kaupan kustannustasoa ja hintapaineita. sami kuisma (helsinki, 7.9.2009 17:56) >>

Ruoat kyllä kompostoituvat, mutta se edelyttää pakkauksien purkaamista ja lajittelemista. Ei ihan joka kaupassa jaksetaan olla niin tarkkoja. Ja sitten ne muovipakkaukset. Ne menee 500 vuodeksi mätänemään kaatopaikalle.

Ja totta puhut, normaali hinta sisältää kauppojen jätemaksun. Olisin ehdottanut myös kustantaa verovaroista kuluttajaviraston henkilökunnalle pari matikkakurssia: jos ei osaa vähentää hinnoista puolet tai kolmas osa, mitä siinä korkeassa virassa voi tehdä?

09.09.2009 17:07

Noniin,

Lähetin 9.9.2009 adressin Kuluttajavirastoon kun nimiä oli tullut 895 kappaletta hieman alle kahdessa päivässä.

Kiitos tähän mennessä allekirjoittaneille!