Ei jäähallia Karstulaan

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Ei jäähallia Karstulaan.

terttu kapanen
karstula

#1 Kertokaa myös miksi ei jäähallia Karstulaan.

05.12.2009 19:45

Mitenkään sen kumemmin intoilematta olen seurannut jäähallikeskustelua.
Ensin luulin koko keskustelua vitsiksi. Ihmeekseni huomasin, että tosissaan ovat. Kohtalaisen ison kasan rahaa hallin rakentaminen vaatisi ja ylläpitokulutkin tulisi varata vuosittain budjettiin. Ei myöskään suunnittelu ole ilmaista. Karstulan yrittäjiä nyt kovasti kositaan kustannuksiin mukaan, mutta luulisi heillä tällaisena aikana olevan liikeneville varoilleen muutakin käyttöä.
Millaiset mahtaisivat olla käyttökustannukset vuotta/päivää kohti? Saataisiinko niitä kerättyä käyttömaksuilla? Mistä tarpeeksi käyttäjiä?
Onko meillä Karstulassa asiat niin hyvällä mallilla, että tämäntapaista profiilin nostoa uusien asukkaiden houkuttelemiseksi edes harkitaan?
Miten kovassa käytössä mahtaa olla keilaradat? Niistä ei ole kuulunut mitään senkoommin, kun ne saatiin yrittäjän harteille. Ei ole ulkona sisään pyrkivien jonoja näkynyt.
Käytetään ihmeessä jo olevia liikuntapaikkoja. Esimerkiksi kuntosaleilla vielä on tilaa. Jos joskus varoja liikenee, niin uimahalli olisi koko väestön kannalta paras vaihtoehto. Ei tarvitsisi lääkärinkään määrätä särkylääkkeitä hartia-ja selkävaivoihin: Uimahalliresepti riittäisi.
löytyy

#2 Re: Kertokaa myös miksi ei jäähallia Karstulaan.

05.10.2010 16:27

#1: terttu kapanen - Kertokaa myös miksi ei jäähallia Karstulaan.

Jäähalli ei ole kunnan vastuulla. Ylläpito on yrittäjän vastuulla. Kunta ostaa tietyn osan vuoroista koululaisille ja kuntalaisille.

matti honkonen
Vieras

#3

05.10.2010 16:44

ujhy
Jaana Leino
Vieras

#4 Ei jäähallia Karstulaan

05.01.2011 23:08

Karstula on "toinen kotiseutuni"-äitini lähtöisin sieltä-rakas "lempitätini" asuu edelleen-sekä muutakin sukua- jossa myös itse lapsuuteni kesälomat viettänyt. Ja edelleen näin aikuisena, perheellisenä vieläkin mieli halajaa kuntaan vieraisille säännöllisin väliajoin. Eli näin "turistina" ajatellen- tulee miettineeksi-palveleeko jäähalli vai esim. uimahalli laajempaa ja monipuolisempaa yleisöä paremmin? Mielipiteeni on aivan omani enkä ole saanut vaikutteita muista kirjoituksista, koska en ole lukenut niitä- vielä!
no tehdään se uimahalli!

#5 Mikä joko tai?

24.04.2012 12:55

Hirveän paljon saa lukea keskustelua "mieluummin uimahalli kuin jäähalli" Mikä joko tai keskustelu tämä on? Miksi toinen syö toisen pois laskuista? Ei muuta kuin innokkaat uimahallin kannattajat tekemään sama kuin jäähallin kannattajatkin. Laittakaa isot pyörät pyörimään, niin kohta meillä on täällä molemmat!
Niin ja Kapasen Terttu: ei ole asiat niin hyvällä mallilla eikä tule olemaankaan, jos mitään uudistusta ei tule tapahtumaan. Niinkuin Järven Juha osuvasti sanoi haastattelun lopussa Keski-Suomen uutisissa: "viimeinen sammuttakoot valot".
Itse en tosiaan osaa edes luistella, minulla ei ole lapsia, jotka hallia tulisivat käyttämään, mutta minulla on kotikunta, jossa haluan elää ja asua -mutta en yksin, enkä ilman palveluita.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

28.04.2012 05:26


Kotiseutuni oi !!

#7 Järkeä voi käyttää.

03.08.2012 21:46

Olen entinen Karstunen , asunut kymmeniä vuosia Janakkalassa , tänne oltiin hommaamassa kovalla tohinalla jäähallia jokunen vuosi takaperin , mutta tultiin tutkimusten jälkeen sellaiseen tulokseen,että on liian kallis ja liian vähän käyttäjiä , kuitenkin lähes 20 000 asukasta , järkeä saa käyttää .Järki käteen Karstulan päättäjät . Tännekin rakennettiin sittemmin monitoimihalli mikä on todella tärkeä ja käyttäjiä riittää !

Vieras

#8 Re: Järkeä voi käyttää.

18.03.2013 10:19

#7: Kotiseutuni oi !! - Järkeä voi käyttää. 

 Mikä se järki oikein on? Karstulasta ei vanhuksiski luokiteltuja on noin 75 %. Eikö tämäkin väestöryhmä ole oikeutettu saamaan jotain palveluja? Vertaukseni siksi, että argumentaatiossa perustellaan rahankäyttöä vanhuspalveluiden hyväki. Itse en väheksy vanhuksia.