EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!.

uskolla on todisteet tukenaan, tieteellä vain oletukset

#851 Re: Vähäjärkiset uskovaiset asialla

26.04.2014 13:16

#549: jumalan vihan maljoista juoden; nam, onpas hyvää. :P - Vähäjärkiset uskovaiset asialla

" hyödyllisten taitojen opiskelun sijaan on vain lähinnä pesty aivoja raamatun saduilla."

Taisit "hipaista" totuutta aivan hitusen.. ne Raamatun "sadut" vaan kun tuppaa toteutumaan kummallisen tarkasti. JOS olisit rehellinen niin ottaisit selvää siitä miksi niin monet miljoonat uskovat Raamatun sanaan ja ovat löytäneet paljon parempaa löydettyään sieltä rakastavan Jumalan ja Ison veljen Jeesuksen...

Totta on myöskin se, että eivät "terveet" tarvitse parantajaa vaan sairaat, joita tämä maailma tehtailee yhä enenevässä määrin lisää. Uskonto on tappanut monia, elävä usko on parantanut monia.. sillä Raamattu sanoo:

1Kor.1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."

1Kor.2:14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."

Ps.37:10-14

10 Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.
11 Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta.
12 Jumalaton miettii vanhurskaalle pahaa ja kiristelee hänelle hampaitansa;
13 mutta Herra nauraa hänelle, sillä hän näkee hänen päivänsä joutuvan.
Ja sitten ne "sadut"..
Hes.38:
2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta hänestä näin:
4 Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun leukoihisi ja nostatan sotaan sinut ja kaiken sinun sotaväkesi
6 Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä....
7 Ole valmis, varustaudu, sinä ja kaikki joukkosi, jotka ovat kokoontuneet sinun luoksesi, ja ole sinä varalla heitä varten.
8 Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuotten lopulla sinun on karattava maahan, joka on tointunut miekan jäljiltä..
9 Sinä hyökkäät kuin rajuilma, tulet kuin pilvi, pettääksesi maan, sinä ja kaikki sotalaumasi....
10 Näin sanoo Herra, Herra: Mutta sinä päivänä tulee mieleesi jotakin, ja sinä mietit pahan juonen
11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun...
Tässä kuvaus siitä mitä venäjä (Roos) on alkanut toteuttaa.. 3-maailman sodan myllyä jo kovasti ukrainassa yritetään käynnistää, siitä ei suomikaan säästy, ainakaan kun näin rikkoo Jumalan sanaa vastaan. No, jokaisen sukupolven täytyy se tietrysti itse kokea, eihän se ole kiva uskoa toisten "tarinoita" -mitä muuten veteraanien kertomukset sitten ovat? Historiaa sekin, raamattu kertoo sekä historiaa että tulevaa.
Lue esim punaisen meren ylityksen kertomus 2Moos.14:
25 Ja hän antoi heidän vaunujensa pyöräin irtautua, niin että heille kävi vaikeaksi päästä eteenpäin. Niin egyptiläiset sanoivat: "Paetkaamme Israelia, sillä Herra sotii heidän puolestansa egyptiläisiä vastaan".
26 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Ojenna kätesi meren yli, että vedet palautuisivat ja peittäisivät egyptiläiset, heidän sotavaununsa ja ratsumiehensä".
27 Niin Mooses ojensi kätensä meren yli, ja aamun koittaessa meri palasi paikoillensa, egyptiläisten paetessa sitä vastaan; ja Herra syöksi egyptiläiset keskelle merta.
28 Ja vedet palasivat ja peittivät sotavaunut ja ratsumiehet, koko faraon sotajoukon, joka oli seurannut heitä mereen; ei yksikään heistä pelastunut.

ja katso sukeltajien löydökset punaisen meren pohjasta:    https://www.youtube.com/watch?v=Lzb4ekyX1kc
Sadut taitaa kehittyä jumalaa vailla olevissa mielissä, jotka sitten leivotaan "valheesta todeksi" -aivoriihissä!! Kuten fiktiivinen evoluutioteoria, jota opetetaan tieteenä.. SE ON satua jos mikä. Siitäkin on tieteellistä näyttöä, mutta eihän mikään todiste vakuuta sellaista jolla on valmis periaate!
Todisteita evoluutiota vastaan on vaikka kuinka paljon..
"Tyhjästäkö voi nyhjäistä..."
Jos Suomi ei halveksuisi Jumalaa, niin kansan tila olisi aivan toinen! Silloin voisi toteutua vaikka mitä ihmeitä keskellä talouskriisiä!
Loppujen lopuksi kyse on ylpeydestä, ei tiedon puutteesta!

Vieras

#852 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

26.04.2014 14:07

#849: J - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset Tässä kohtaa tulee mieleeni yksi nerokkaimpia lausahduksia jonka joku on aikoinaan keksinyt: the absence of evidence is not evidence of absence.

Kätevää kun se sopii. Mutta entä sitten kun sitä käytetään kaikkiin muihinkin satuihin, UFOista yksisrvisiin? Onko se silloinkin vielä nerokasta? Vai saako tätä neroutta soveltaa vain jumalaan?


Vieras

#853

26.04.2014 15:02

Jumala sanoo,että se on kauhistus-- kun selaista esiintyy;ihmisten kesken.
J

#854 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

26.04.2014 15:39

#852: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

Jos kysymyksesi on, että uskonko ufoihin, yksisarvisiin tms. niin vastaukseni on että yksisarvisiin en usko, ufoja pidän jotakuinkin mahdollisena vaikka itse en ole sellaisia nähnytkään. Yksisarvisia ei kukaan ole nähnyt, joten todennäköistä että niitä ei ehkä ole, mutta onko joku TODISTANUT niiden olemassaolemattomuuden? Miten sellaisen voisi edes todistaa? Sama pätee ufoihin, miten todistaa että niitä EI ole olemassa? Avaruus on niin ääretön, että olisi kai aika tilan hukkausta jos me vaan yksin oltaisi tänne pallolle synnytty eikä muualla olisi mitään. :D Mutta joo, jos joku uskoo yksisarvisiin niin uskokoon, en minä siitä jaksa sen paremmin vaivaa nähdä.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

26.04.2014 18:18


J

#856 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

26.04.2014 18:34

#855: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

Ja sieltähän se taas tuli, se seurakunta. Lopettakaa nyt jo siitä jauhaminen. Minulla on ihan omat, henkilökohtaiset näkemykset ja mielipiteet seurakunnasta riippumatta. En edelleenkään ole edes jäsen.

Ja usko tai älä (sama tuo minulle), ymmärrän kyllä että tiede ja usko painivat ihan eri sarjoissa. Ei niitä tarvikaan, eikä pitäisikään katsella samoista lähtökohdista. Minulle mun usko ja tiede ei edes sulje toisiaan pois millään tavalla. Ei kumpaankaan suuntaan. Se siitä.

Ps. Mitä silläkään on tässä tekemistä, että nyt lapsena satuin tossa jossakin telkkariohjelmassa laulamaan? Kyllä te jo ihme asioihin koko ajan tartutte. Onko se sitä kun muuhun ei kohta enää voikaan? Vai mikähän ihme.


Vieras

#857

26.04.2014 18:36

Miten Itella kehtaa julkaista niin ruokottomat postimerkit? Eikö meidän kansa osaa edes hävetä?
Olemmeko todella sivistysvaltiona antamassa hyvää esimerkkiä kehitysmaille? Äly hoi älä jätä!
Nyt protestoimaan kaikki tervejärkiset tämän adressin myötä!

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

26.04.2014 18:58



Vieras

#859

26.04.2014 19:23

nyt vois kaikki homot mennä takaisin kaappiin.
J

#860 Re: Tenavatähti poltti pelihousunsa

26.04.2014 19:36

#858: Dr. Caligari - Tenavatähti poltti pelihousunsa

No minäpä kerron sinulle miksi suljin. Mahtaa harmittaa kun ei pääse sinne enää provosoimaan, laittamaan kuvia ja jauhamaan sitä yhtä ja samaa aihetta. No katsos siinähän ne syyt jo taisikin olla. Ei sinne mitään järkevää kukaan kirjoittanut, ihan vaan sellaista provosointia se oli että mitäs sitä turhaan. En jaksanut katsella siitä seurakunnan ainaista esille ottamista, ja tota yhtä telkkariohjelmassa esiintymistäni lapsena (jonka muuten sinäkin hienosti otsikossa muistit mainita, miksiköhän) vaikka ne eivät näihin adresseihin millään tavalla kuulu. Kuinkahan monta kertaa saan vielä tästä asiasta sanoa... no toisaalta itsepähän täällä kirjoittelen, mutta nimenomaan ITSE, älkää sekoittako tähän seurakuntaa jonka jäsen en ole älkääkä 19 vuotta sitten tapahtunutta tv-ohjelmaa, kun ne ei liity tähän mitenkään. Sanonko vielä kolmannen kerran... ne ei liity tähän mitenkään. Tulikohan nyt selväksi.. Kyllä mä tiedän että olis ollut kiva mollata mua oikein kahdessa keskustelussa. :D Mutta eiköhän yksi riitä.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

26.04.2014 19:40


J

#862 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

26.04.2014 19:47

#861: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

Mikään uskonto ei ole muuttumaton eikä erehtymätön sinänsä, koska sitä harjoittavat ihmiset. Sen sijaan henkilökohtainen usko Jumalaan on eri asia, en näe miksi minun pitäisi uskoa jollen uskoisi että se mitä uskon on totta. Sehän on vähän kuin miettimistä että onko vesi märkää. Jokainen ihminen uskoo että hänen näkemyksensä ovat oikeita ja tosia, ja muuttavat näkemyksiään mikäli huomaavat että näin ei ollutkaan.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

26.04.2014 19:56



Vieras

#865 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

27.04.2014 09:17

#854: J - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

Käännät taas asian nurinkurin (niinkuin uskonnollinen fanaatikko aina tekee). Jos sinä uskot kivenkovaan jumalaan ja käytät tätä uskoasi perustelemaan kaikenlaisia asioita (kuten homojen vastenmielisyyden) niin silloin todistustaakka on myös sinulla. Kenekään muun ei tarvitse todistaa jumalan "olemassaolemattomuutta".

Tämä käyttämäsi päätelmäketju ei ole tieteelliset, loogisesti, eikä edes moraalisesti penninkään arvoinen: "Homo on paha koska jumala. Jumala on oikeassa koska uskon jumalaan".

Koittaisit nyt jo tajuta kuinka hölmöltä kuulostat.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.04.2014 09:22



Vieras

#867

27.04.2014 09:35

Mietinpä tässä, että mitä pitäisi ajatella siitä, että homointoilijat menevät aivan paniikkiin ja riehuvat täällä kuin hullut, kun eihän tällaisella adressilla ole mitään merkitystä mihinkään...

Luuletteko te sitten olevanne jotenkin parempia ihmisiä, haukutte toisia aivan mielettömästi, tuomitsette "homovastaiset" totaalisesti aivan täysin ala-arvoisina mitättöminä olentoina, tajuatteko te millainen kaksinaismoralismi teidän toiminnassanne on ja onko teidän käytöksenne omasta mielestänne asiallista?

Ylipäänsä en tajua, miksi homous saa aikaan näin valtavan kaaoksen, kun tärkeämpiäkin asioita on olemassa, jokainen on sellainen kuin on, mutta en tajua asian pakkosyöttämistä muille.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.04.2014 10:23


J

#869 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

27.04.2014 10:58

#865: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

En minä ole tässä sanonutkaan että jonkun pitäisi todistaa Jumalan olemassaolemattomuus. Se nyt vaan ei ole mahdollista todistaa Jumalaa olevaksi tai olemattomaksi tieteellisesti. Eli mitenköhän minä nyt käänsin?

Ei minulle ole väliä onko minun ajatukset sinulle minkään arvoisia. Minulle ne ovat ja se riittää. Niinhän se menee sielläkin päin. Itsellesi sun ajatukset on kaikista arvokkaimpia. "Koittaisit nyt tajuta" on taas vaan sitä että MINUN pitäisi jotenkin kääntyä, eikä muiden suinkaan. Eli kuka se tässä syöttää ja mitä?

Edelleenkin tämä on minun henkilökohtainen uskoni. Jumala on minusta riippumaton, ts. Jumala ei ole olemassa siksi että minä sanon niin. Minä sanon niin vain koska uskon siihen. "Homo on paha"? No kyllä ne minusta ihmisiä on siinä kuin muutkin. Ihminen ja sen teot pitää voida osata irrottaa toisistaan, koska jokaisella ihmisellä on olemassa lähtökohtainen ihmisarvo riippumatta teoistaan. Ne teot on sitten toinen asia.

Kuulostan hölmöltä? No ihan miten vain :D

J

#870 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamis

27.04.2014 10:59

#866: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

Aivan, uskonto on joskus vahingollinenkin systeemi joka liittyy paljolti yhteiskuntaankin. Sen sijaan henkilökohtaisella uskolla ei ole paljoakaan tekemistä minkään uskonnon kanssa.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.04.2014 11:05


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.04.2014 11:12


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.04.2014 12:41



Vieras

#874

27.04.2014 13:49

Herra armahda tätä syntistä kansaa tekemästä vielä jumalattomampia tekoja.