Liedon Kisakallion koulun säilyttäminen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Liedon Kisakallion koulun säilyttäminen.

Vieras

05.06.2014 06:19

Kyllä pienten koululaisten on turvallisempaa aloittaa pitkä koulutaival lähikoulusta.
Onko päättäjillä omaatuntoa?

#2 Liedon päättäjien arvo punnitaan tässä kouluasiassa!

07.06.2014 18:11

Asuinalueilla, joihin tämä kaksiluokkainen alakoulu liittyy, on jatkuvasti laajeneva asuntokanta, lähinnä omakotitaloja. Puhutaan varmasti jo 500-600 taloudesta. Osalle niistä tulisi lähes kaksi kilometriä pitempi koulumatkakin, jos tämä koulu loppuu. Iso osa talouksista koostuu nuorista perheistä ja vanhojen omakotitalojen uusiksi asukkaiksi tulee usein nuorta väkeä, koska niiden hinta alueella on hyvin kohtuullinen.
Mitä järkeä olisi lopettaa korttelikoulu ja kasvattaa nyt jo suuren, YLI VIIDENSADAN OPPILAAN Kirkonkulman alakoulun oppilasmäärää? Aikana, jolloin puhutaan niin paljon luokkakokojen suurenemisesta ja tilanpuutteesta. Koulu ON jo olemassa ja oppilaspulaa tuskin on näköpiirissä! Laajentakaa mieluummin koulua esim. päiväkotiryhmien ja eskarilaisten tarpeisiin soveltuvaksi. Tai jopa uudella luokkahuoneella. Eivät eka- ja tokaluokkalaiset välttämättä tarvitse kaikkia ison koulun resursseja, jos sen hintana on koulumatkan hankaloituminen ja ison koulun turvattomuus.
Nyt pitää meidän kaikkien asukkaiden tarkkailla yhteiseksi parhaaksemme (?) valittujen päättäjien suhtautumista tähän asiaan ja ottaa se huomioon seuraavissa vaaleissa heidän päätöksensä mukaan - jättää vaikka äänestämättä kyseisiä koulun alasajon puoltajia! Jokilan, Teijulan, Nuolemon, Tyllin, Kisakallion ja Metsäniemen kenties tuhansiin nousevien asukkaiden toiveita ei saa noin vain hylätä! Kisakallion koulu voisi jatkossa toimia myös oppilasmäärien tasaajana, mikäli Kirkonkulman alakoulun oppilasmäärä tilapäisesti menee yli sallitun, sillä ns. keskustaajaman reuna-alueilta on koululle ehkä vain yhden kilometrin matka.
Kiitos ryhmälle, joka on lähtenyt mukaan tähän tärkeään asiaan adressin kanssa!