Sairaala ja hoitolaitosten oloja on saatava paremmiksi, ja hoitajille lisää palkkaa.

Tero Jermoranta
Adressin tekijä

#1 Jotain olisi tehtävä

18.09.2007 19:04

Itse olen joutunut viettämään paljon aikaa erilaisissa laitoksissa ja kyllä siellä huomaa kuinka kiireellistä on hoitajien työ ja se määrä on aivan uskomaton.
Outi Markkanen
Helsinki

#2 En allekirjoita

23.09.2007 18:06

En allekirjoita, koska olen entinen hoitaja, eikä palkka ollut se suurin ongelma, vaan työn vaatimukset ja olosuhteet sekä suhtautuminen sairastuneeseen hoitotyöntekijään. Ongelma on se, että hoitoalaa pidetään niin suurena kutsumuksena, ettei siltä päästetä pois, vaikka terveys pettää. Entistenkin hoitajien on jollakin elettävä, eikä yhteiskunta tarjoa meille muuta kuin raippoja. Joten en kirjoita.
Tero Jermoranta
Adressin tekijä

#3 Ymmärrän kyllä

23.09.2007 19:46

Siksi laitoinkin otsikoksi sairaala ja hoitolaitosten oloja on saatava paremmiksi, enkä pelkästään lisää palkkaa.
Hoitajienkin on saatava apua/tukea jos siihen on tarvetta, yhteiskunnan pitäisi tukea myös hoitajia jos terveys pettää. Kaikkien meidän on elettävä jotenkin joten kyllä perusturva olisi myös taattava sairastapauksissa.
Tero Jermoranta
Adressin tekijä

#4 Mitenhänköhän tässä käy?

30.09.2007 22:57

Nyt kun tehy ei hyväksynyt palkka ratkaisua..Näinkö se lakko sitten alkaa piakkoin? Se miten se vaikuttaa hoitotasoon niin tulemme kai senkin vielä huomaamaan, no ei se ainakaan luulisi helpottavan kenenkään oloja. Mutta näin se nyt vaan on elettävä tämänkin asian kanssa. Hallitukselta olisin odottanut hiukan toisen laista linjaa, mutta kun ei tipu rahaa niin, pelottaa oikeen mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Tero Jermoranta
Adressin tekijä

#5 No niin

01.10.2007 21:15

Nythän tää juttu menee mielen kiintoiseksi. Hiukan nyt olen kummissani tästä tilanteesta. Taidan näiden sekasotkujen takia vetää pois koko adressini