Adressit.com

PELASTETAAN SUOMALAINEN TEKSTIILITEOLLISUUS !!!!!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista PELASTETAAN SUOMALAINEN TEKSTIILITEOLLISUUS !!!!!.

Jocke
Vieras

#1 Onko järkevää?

06.08.2010 15:40

Miksi suomalainen tekstiiliteollisuus pitäisi pelastaa? Koska se on suomalaista? Jousipaita on valmistanut 2000-luvulla vain ylihinnoiteltuja, heikkolaatuisia paitoja. Pehmeät kalvosimet ja kaulukset, heikkolaatuiset saumat. Noin 70 euroa moisesta tekeleestä on mielestäni aivan liikaa.

Minustakin olisi hienoa, jos suomessa valmistettaisiin laadukkaita tekstiilejä, eikä vain halpoja liimakangasturotakkeja ja huonolaatuisia paitoja. Mutta koska näin ei ole, niin en näe mitään syytä tukea yritystä, jonka tuotteet eivät vastaa laatuvaatimuksiani.

Sami
Vieras

#2 Lukekaa hyvät ihmiset se uutinen

06.08.2010 15:45

"Lindqvistin yhä johtama Jousipaita jatkaa tilausompelimona."

Vieras

#3 Moi

09.08.2010 18:53

Tilausompelimo jatkaa tosiaan, silloin paidan hinta käsittääkseni helposti lähellä 200 euroa. Tämä bisnes on kasvamassa, mutta ei siitä kovin ison porukan suosikkia tule.

Keskihinta varmaan on tuo 70 euroa. Minulla on toistakymmentä Jousipaitaa kovassa käytössä ja olen itse ollut todella tyytyväinen. Pesujenkin jälkeen paidat ovat aina sileitä ja voin ottaa ne heti käyttöön. Onko sitten tuuria vai mitä ?

Vielä tuohon ylihintaan, niin jos ostaa vaikka Gantin tai Bossin paidan, helposti yli 100 euroa, jopa reilu 200 euroa ja valmistusmaa useimmiten, Romania, Vietnam, Bangladesh, Sri Lanka tai Kiina, niin ylihinnan lisäksi, rahatkin valuvat ulkomaille, Gantin tapauksessa vieläpä Ruotsiin

Lasse Petrell, Helsinki
Vieras

#4 Re: Onko järkevää?

11.08.2010 22:48

#1: Jocke - Onko järkevää?

Voisin vastata sinulle samoilla sanoilla, kuin Keke aikoinaan M.Kyllöselle, hänen kysyessään samatasoisen kysymyksen, eli:"Matti, ihmettelen, että kysyt tuollaista". Vastaan kuitenkin: 1. Siksi, että olen ostanut kalliimpia, halvempia ja samanhintaisia ulkomaisia paitoja kuin Jousipaidat. Ainoatakaan yhtä hyvälaatuista en ole löytänyt. 2.Siksi, etten halua maksaa veroillani työttömyyskorvauksia todella ammattitaitoisille tekstiilityöntekijöille, enkä myöskään sinulle. 3. En halua paitaostoksillani törsätä valuuttaa kaikenmaailman välistävetäjille, joidenka tuloksena kaukoidän ihmisille maksetaan sadan euron paidasta muutama centti, 15 euroa kuukaudessa. 4. En halua, että kansainväliset voiton maksimoijat estävät lasten koulunkäynnin, teettämällä nälkäpalkalla paitoja. 5. Haluan edelleen lisätä 26:n Jousipaidan,( luit oikein: kaksikymmentäkuusi) valikoimaani. Tätä listaa voisin toki jatkaa, mutta nuo viisikin syytä jo riittävät minulle aivan hyvin. Kuinka monesta kotimaisesta paidasta sinulla mahtaa olla ihan oikeasti kokemusta?

Jousipaita
Vieras

#5 Laatu näkyy ja tuntuu

23.08.2010 18:36

On muuten todella hyviä paitoja. Ihan eri maata kuin tusinatavarat. Kokeilkaa kerran muutakin kuin Kiinassa ym. valmistettuja tusina paitoja.

Sirkka-Liisa Kivimaa
Vieras

#6 SUOMALAINEN LAATU JA TYÖ KUNNIAAN !

29.08.2010 15:27

Olen jo vuosikaudet ollut sitä mieltä että Suomalaista vaatetusteollisuutta pitäisi kannustaa ja tukea, mutta tuntuu aika oudolta että viranomaiset ovat sitä vastaan.

Laatupaita
Vieras

#7 Jousipaitoja Orimattilasta

02.09.2010 10:07

Aitoja Suomessa tehtyjä paitoja saa Orimattilan Megamyynti-Areenalta vielä parin viikon ajan. Paikka on Virkkeen / Finnkarelian tehdas osoitteessa Kankaankatu 13 .

Kävin keskiviikkona paikalla ja omaa 42 B kokoa löysin viisi itseäni miellyttävää paitaa. Hinnat 30-35 eruoa.

Jousipaitoja on paljon erikokoja, peruskoot tietenkin ensin loppuvat, joten kiirettä pitää