Voodoo nuket pois myynnistä S-Market osuuskaupoista.

Pätijä

/ #37 Ei hyvää päivää...

24.02.2013 23:23

Päivän myötähäpeäkiintiö tuli nyt täyteen, kiitos.
Heitetäänpäs nyt ensin ihan faktatietoa voodoosta. Voodoo on saanut tällaisen lucifer-zombie-666-pistelempä-nyt-nukkeja-neuloilla-maineen pelkästään Hollywoodin takia. Koko voodoo-nukkeja ei edes oikein käytetä voodoossa. Oikeasti voodoo on erittäin suvaitsevainen ja rauhanomainen uskonto. Vai tietääkö kukaan muuta uskontoa, joka pitää esim. homoseksualisuutta täysin hyväksyttävänä eikö tuomitse sitä millään tasolla? Toki löytyy voodoostakin omat pimeät puolensa, mutta niin löytyy myös esim. kristinuskosta (vapaamuurarit, inkvisitio) ja islamista (jihad).
Seuraavaksi katsotaanpas näitä itse nukkeja. Nämä, joiden myynti nyt niin kovasti halutaan kieltää, ovat pieniä pehmoleluja, joiden pakkausten takana lukee "tietoa" nukeista, samalla lailla kuin esim. action-figuurien takana. Näitä ei suinkaan pistellä neuloilla tarkoituksena satuttaa jotakuta. Ne ovat pelkästään pieniä pehmoleluja, jotka toimivat onnenamuletteina. Niiden ei edes ole tarkoitus vaikuttaa mitenkään, niiden tarkoitus on vain olla cooleja. Voodoo on tässä mielessä vain varhaisteineille tarkoitettu markkinointisana, jonka tarkoitus on saada nuket vaikuttamaan siistimmältä. Ne eivät siis mitenkään liity kyseiseen uskontoon. Jos nämä saavat lapset uskomaan Loa-henkiin tai Paholaiseen niin lehmät lentävät.
Kiitos, jo helpotti.