Muslimilasten oikeuksien laiminlyönti Strömbergin ala-asteella

N.T.

/ #45

05.03.2013 06:58

Olisi kiva tietää tietää ihan tuossa addressissa että millaiste se pakottaminen on konkreettisesti ollut, se avaisi asiaa paljon paremmin.
Mutta joka tapauksessa niin Suomen perustuslain kuin YK:n ihmisoikeuksien perusteella jokaisella on oikeus omaan uskontoonsa sekä sen harjoittamiseen ja olla harjoittamatta uskontonsa vastaista toimintaa. Siinä tapauksessa kyseinen rehtori rikkoo monen lapsen oikeuksia.

Uskonnolliset tapahtumat tulisi tehdä vapaaehtoiseksi kaikille, ei siis pelkästään muslimeille. Koska myös suomalaisissa perheissä on paljon jotka eivät halua että lapsensa osallistuvat uskonnolliseen toimintaan (hartaudet, aamunavaukset yms).

Uskonto ei ole yhtäkuin kulttuuri joten on turhaa vedota että pitäisi oppia suomalaista kulttuuria. Sitä voi oppia muullakin tavalla kuin pakottamalla lapsi uskonnolliseen toimintaan mukaan.

Eräässä pk-seudun koulussa oli järjestetty fiksusti asiat, ennen juhlien uskonnollista osuutta asia ilmoitettiin ja halukkaat saivat "väli musiikin" aikana poistua. Näin kaikki saivat mitä halusivat, uskonnollisista osioista tykkäävät osansa ja ne ketkä eivät halunneet uskontoa niin he saivat olla osallistumatta.