Kannabis lailliseksi

/ #380

21.10.2007 12:06

> #375
> En todellakaan allekirjoita. Tää on tyhmin adressi ikinä. En ole ikinä kuullut
> mitään niin naurettavaa kuin "Kannabis lailliseksi". Te elämänne pilanneet
> narkkarit voisitte edes yrittää vähän, jotta elämänne kohokohta olisi joku muu
> kuin sätkän tekeminen. Säälittävää...
> juhani Pekkarinen (Uusimaa, 17.10.2007 20:50)

Hei, Juhani

Haluaisin kertoa sinulle jotakin itsestäni.

Olen suoraselkäinen suomalainen nuori opiskelija. Opiskelen täysipäiväisesti. Lisäksi käyn satunnaisesti iltatöissä (luojan lykky, että työnantaja sallii tämän satunnaisuuden), ja olen paraikaa perustamassa omaa yritystä. Yrityksessäni tulen tarjoamaan liikkeenjohdon konsultaatiota kaikenlaisissa asioissa - kuitenkin pääosin webbisivujen tekemisessä ja niiden ylläpidossa.

Elän avoliitossa rakastamani naisen kanssa. Meillä on kiva, siisti ja puhdas koti.

Vaikka olenkin muuttanut vanhasta kotikaupungistani kauas pois, pidän säännöllisesti yhteyttä siskoihini, vanhempiini ja ainoaan elossa olevaan isovanhempaani. Rakastan heitä kovasti. He myös rakastavat minua, ja tukevat minua hankkeissani parhaansa mukaan.

Olen lupaava nuori muusikko. Otan sen harrastuksen vakavasti, ja minulla on parikin bändiprojektia käynnissä koko ajan. Meillä on yhden bändini kanssa ensi kuussa demosinkun levytys. Siitä eteen päin on myös keikkoja sovittuina!

Bändi- ja koulutovereideni lisäksi minulla on myös muita ystäviä, joiden kanssa vietän mielelläni niin paljon aikaa kuin vain suinkin on mahdollista. Lisäksi luen kirjoja, katson elokuvia, ja seuraan Suomen Big Brotheria.

Pidän uusiin ihmisiin tutustumisesta. Pidän jäätelöstä ja suklaasta. Olen sitä mieltä, että elämä on ihan kivaa.

Tämä kaikki kuulostaa ihan normaalilta minun korvaani. Itse asiassa minulla taitavat olla asiat olla aika hyvin - tulin ihan iloiseksi näitä asioita kirjoittaessa, kun taas huomasin miten hienoa elämä on. :-)

Silloin tällöin poltan kannabista. Joskus vain kerran vuodessa; joskus olen polttanut jopa kahtena päivänä peräkkäin! Karkea keskiarvo olisi varmaan kerran kolmessa kuukaudessa, eli neljä kertaa vuodessa. Vaikutus kestää pari tuntia - yleensä kuitenkin menen nukkumaan pian poltettuani. Tällöin minulla on ennen nukkumaan menemistä rauhallinen ja rentoutunut olo. En stressaa silloin koulustakaan! "Kukkaan" olen käyttänyt elämäni aikana rahaa yhteensä kaiken kaikkiaan 20 euroa..

...

Hetkinen... Mitä?

...

Ilman viimeistä kappaletta olisit kenties tulkinnut minut hyväksi ihmiseksi; ehkä ärsyttävän onnelliseksi tai onnekkaaksi, mutta tuskinpa millään lailla pahaksi ihmiseksi. Kuitenkin, viimeisen kappaleen - ja toiveeni kannabiksen depenalisaatiosta - takia olen mielestäsi:

"elämäni pilannut narkkari joka voisi edes yrittää vähän, jotta elämäni kohokohta olisi jokin muu kuin sätkän tekeminen."

Elämäni lienee sinusta:
"Säälittävää..."

Kommenttisi tekee minut hieman surulliseksi, koska se saa minut tuntemaan, että yritteliäisyydelläni, tekemisilläni, tahdollani, ja oikeamielisellä olemuksellani ei ole mitään tekemistä sen kanssa, olenko hyvä ihminen tai sopeudunko yhteiskuntaa. Alan miettimään, pohtivatko monet ihmiset minusta samaa! Ovatko ihmiset todella sitä mieltä, että kaiken hyvän minussa tekee tyhjäksi se, että olen polttanut kannabista?
Olenko yleisen käsityksen mukaan huumausainerikollinen - ja sitä kautta huono ja yhteiskuntakelvoton ihminen? Koska jos näin on, niin paine käytökseni muuttamiseen on suuri. Voimakkaan oikeamielisyyteni johdosta uskon kuitenkin faktoista välinpitämättömän ryhmän muodostaman ryhmäpaineen yksinään olevan riittämätön syy kumota tieteellisesti todistetut faktat ja/tai pitkällisen eettisen ja moraalisen pohdiskelun tuloksen.

Tuloksen, joka on siis se, että on ihan okei nauttia kannabista silloin tällöin.

Jos sinulla on jotakin kysyttävää, kysy toki. Minulla ainakin on sinulta kysyttävää: Olenko mielestäsi paha tai huono ihminen? Olenko rikollinen? Olenko enemmän haitaksi kuin hyödyksi? Pitäisikö minut poistaa tästä yhteiskunnasta?

Tuomitsetko minut?

Koska minä en tuomitse sinua. Kommenttisi sisältävät parhaimmillaankin lähinnä fasismia ja tietämättömyyttä, mutta en minä pidä sinua fasistina tai tietämättömänä. En tuomitse sinua. Ja minua kiinnostaa, mitä sinulla oikeasti on sanottavaa.

Olisi mukavaa, jos voisit vastata kysymyksiini ja kysyä sinulla aiheesta mahdollisesti olevia kysymyksiä. Vastaan parhaani mukaan.

Allekirjoitin.