HERTTONIEMEN nuorisotalon ja kirjaston puolesta

Rivien välistä

/ #6 Harhautus?

14.03.2013 20:26

Hyväkuntoista taloa ollaan purkamassa?? Idea on niin älytön, että heräsi ajatus onko kyse harhautuksesta? Yksityinen tontinomistaja omistaa seurakuntatalon tontin. Tämä yksityinen tontinomistaja haluaa purkaa seurakuntatalon ja rakentaa erittäin tiiviisti ja erittäin korkeita kerrostaloja tontilleen ja pyysi kaavamuutosta, koska alue on kirkon ja muiden seurakunnallisten rakennusten korttelialueella.

Nyt tuohon rakennusbisnekseen liittyvään tonttiin lisättiin kaupungin omistama tontti ja uhattiin purkaa hyväkuntoinen kirjasto/nuorisotalo. Miksi?
Tämä purku-uhka on vienyt kaiken huomion yksityisen tontinomistajan hankkeesta. Seurakuntatalon tontille on kaavaluonnoksessa esitetty rakennettavaksi tiiviisti useita max 8 kerroksisia kerrostaloja. Tarkoituksena on räjäyttää komeat kalliot talojen alta ja rakentaa tontti aivan täyteen. Koko Herttoniemi on aikoinaan rakennettu luonnonmuotoja kunnioittaen ja säilyttäen riittävät viheralueet talojen väleissä. Herttoniemi on hieno, harmoninen asuinalue. Toivottavasti asukkaat ovat aktiivisia, eikä kaavaluonnos mene läpi.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…