Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Lapsi 312

/ #213 Re: Ei ainakaan varsinaista kirkollista vihkimistä samaa sukupuolta oleville pareille

19.03.2013 08:40

#212: Kimmo E. Laine, FM, vapaa historiantutkija, Joensuu - Ei ainakaan varsinaista kirkollista vihkimistä samaa sukupuolta oleville pareille

Kaksi miestä adoptoisi tyttövauvan, jo on aikoihin eletty! Kun niin kovasti miesparit haluavat täyttä adoptio-oikeutta, niin kumpi laittaa hameen päälle? Täytyyhän lapsella olla myös oikeus kasvaa normaalissa kasvuympäristössä, saada isän/äidin malli.

Puolustajat käyttävät esimerkkeinä naisparin lapsia, mutta yleensä toinen heistä on synnyttänyt lapsen eli on 100%:sti äiti, joten sen voi hyväksyä paremmin. Ei ole vielä todistettu yhtään miesparin lasta, joista kumpikaan ei ole lapsen isä, mitä siitä kehittyy.

Kysymys on ainoastaan aikuisten mielihyvän tyydyttämisestä ja siinä lapsen etu on hyvin kaukana. Kurjissa ja köyhissä oloissa kasvanut lapsi voi olla tasapainoisempi ja onnellisempi kuin lapsi, joka revitään juuriltaan täysin erilaisista kulttuureista ja vielä homo ympäristöön. Jokainen lapsi alkaa etsiä omaa identiteettiään aluksi vertailemalla yhteisiä piirteitä vanhempiinsa, aika hankalaa ja repivää lapsen kehityksen kannalta, jos ulkonäkö poikkeaa täysin ympäristöstä.

Ihmetellään lasten pahoinvointia, mutta ei osattu ajatella, minkälaisen myllerryksen keskelle lapsi joutuu, kun yksistään sukunimiä voi olla perheessä useampia, lapsi kun miettii ankarasti oppiakseen ja toiset lapset tekevät hankalia kysymyksiä. Äiti ja Isä kuuluvat jokaiselle lapselle, enkä näe adoptio-oikeuden myöntämistä homopareille, joista kumpikaan ei ole biologinen vanhempi, oikeutettuna ja lapsen parhaaksi. Tällainen roolimalli pitäisi lailla kieltää.