Pakilan siirtolapuutarhan lisärakentaminen on estettävä

Antti

/ #38 Nimimerkille Pakilan spyn jäsen

23.03.2013 11:59

Hyvä nimimerkki Pakilan spyn jäsen!

Useat siirtolapuutarhurit ovat tehneet kannanottonsa kaavaluonnokseen ja lähettäneet ne määräaikaan 26.10.2012 mennessä kaupunkisuunnitteluvirastolle.
Tämä adressi on lähetetty kannanottona viime syksynä mm. kaupunkisuunnittelulautakunnalle ja myös Pakilan siirtolapuutarhayhdistyksen johtokunnalle 19.11.2012.
Helsingin Sanomissa kannanottomme julkaistiin hieman lyhennettynä.

Helmikuussa 2013 siirsimme kannanoton nettiadressiksi.
Lähetin sen silloin myös uudelleen siirtolapuutarhayhdistyksen johtokunnalle ja ehdotin, että johtokunta allekirjoittaisi sen ja asettuisi johtamaan toimia siirtolapuutarhan ja lähiympäristön suojaamiseksi lisärakentamis- ja laajentamissuunnitelmilta.

Totta, että asiat voisivat olla pahemminkin. Mutta ne voivat olla myös paremmin!
Ja tällä tarkoitan sitä, että saisimme päättäjät ymmärtämään, että me siirtolapuutarhurit puolustaessamme lisärakentamiselta nykyiselläänkin jo aivan tarpeeksi suurta puutarhakyläämme, haluamme myös suojata lähiympäristöämme ja sen luontoa. Suunnitelmathan vaarantavat myös arvokkaan Lystikukkulan metsäalueen ja Tuomarinkylän kulttuurihistoriallisesti ja merkittävän peltomaiseman.
Näin asia saakin jo laajemman merkityksen. Lähialueemme on tuhansien kaupunkilaisten ulkoilu- ja virkistysmaastoa.

Olen kanssasi samaa mieltä, että pyrkikäämme keskustelemaan ja käsittelemään tätä meille kaikille tärkeää asiaa mahdollisimman rakentavassa ja toistemme mielipiteitä kunnioittavassa hengessä.