LAUNEEN KOULUN LAPSET HÄDÄSSÄ!

pysyvästi sairastunut

/ #208 näin lahdessa

28.03.2013 01:39

sairastuimme tyttäreni kanssa alunperin kotimme homevaurioiden takia.muutimme lahteen ja tyttö siirtyi keskustan kouluun.toin erittäin selvästi esille, että tyttäreni sairastuminen oli jo siinä vaiheessa sitä luokkaa, ettei mikään homepommikoulu tullut kyseeseen.kerroin tämän asian ylintä tahoa myöten.sinisilmäisesti kuvittelin, että tilanteemme tajuttaisiin ja lasta ei rääkättäisi tieten tahtoen tuon sairastamisen kanssa.toisin kävi.koko ajan annettiin ymmärtää että koulu on ok ja yhtään eivät osanneet sanoa miksi tyttö näytti puolikuolleelta kun aloin asiasta kysellä.viimesen parin vuoden aikana olemme joutuneet muuttamaan 5 kertaa,koska sairastumme sisäilmaongelmien takia jokaisessa asunnossa ja siihen päälle vielä tytön samanaikainen oleskelu sisäilmaongelmaisessa koulussa,kahdessakin eri koulussa ja lopputulos on, että tytön terveys on mennyt.hän ei pysty käymään kaupoissa,kavereilla, sukulaisilla jne.ilman, että sairastuu.eli elämä on todella rajoittunutta ja mennyt siihen, että pahimpina päivinä tytöltä meinaa taju lähteä jos nousee sängystä ja on jatkuvaa kuumeilua ja nivelkipuja.koulunkäynnistä ei tule enää mitään, koska sairastaminen on jatkuvaa ja oireet tulee nykyään myös muistakin kuin pelkistä homeista eli kaikista kemikaaleista ja materiaalien päästöistäkin.lahdessa toiminta on kaikesta julkisuudesta huolimatta edelleenkin aivan sairasta.koulujen sisäilma asioita salaillaan ja kaikki pakenee vastuutaan.edelleenkin oireilevien lasten vanhempia syyllistetään oppilashuollon ja rehtorien taholta ja lapsi leimataan vaan ongelmatapaukseksi johon ei resursseja ole tuhlattavaksi,mielenterveyspotilaaksikin on lastani nimitelty päin naamaa vaikka kyseinen rehtori ei meitä ollut aiemmin edes tavannut.kun tullaan näinkin hankalaan tilanteeseen, ettei sairastelun takia enää normaali elämä ole mahdollista ja apua ja tukea tarvittaisiin niin tytön iän takia ohjaudutaan ainoastaan nuorisopsykiatrian polin suuntaan.perheneuvola tyyppisiä inhimillisiä tukipalveluita ei saa vaikka pyytäisi.psykan polilla sitten lyödään psyykkisesti sairaan leima otsaan ja aletaan tonkimaan lapsuudesta asioita, jotka voisivat tällaisen oireilun aiheuttaa.terveisiä vaan psykan polille, että millähän selitätte tällaisen koko joukolla sairastamisen ja oireilun vaikka esimerkiksi tän koulun osalta.mahtaako kaikilla olla vaan samaan aikaan alkaneet nuo lapsuuden traumat hiertää niin vähän kuumetta ja kurkkukipua pukkaa?? ai niin ja huostaanotto on siis yksi viimeisimmistä hoitoehdotuksista.jotta siis saataisiin äiti ja lapsi erotettua niin saisi tarkemmin selvitettyä mitkä oireista on vaan äidin aivopesua.mahtaisiko tuollaista koko koulun kattavaa huostaanottoa saada järjestettyä niin johan loppuisi muiltakin lapsilta oireilu eikä tartteis vasaraa heilauttaa korjausten suuntaan.karua kyytiä on tiedossa niille nuorille ja nuorten perheille,jotka sisäilmaongelmista pahemmin sairastuu.voin melkeinpä suositella,että jätätte avun hakematta, koska se se vasta kuormittavaa ja työlästä on kun yritätte tästä kaupungista jotain järkevää ja konkreettista apua saada.en olis ikinä uskonu kuinka huonosti asiat lahdessa on, mut nyt on todellakin tullu selväksi.lähdettäis heti muualle jos ei oltais jo niin sairastuneita, että sopivien asuntojen löytyminen on lähes mahdotonta.