Lempäälän Rauhanyhdistyksen tutkintaa jatkettava

Allekirjoitin

/ #10 Allekirjoitin

06.04.2013 14:54

Mikä ihme on tämä remontiryhmä? En kyllä sellaiseen kuulu, vaikka allekirjoitin siksi, että

a) tämän hetkisen tiedon mukaan (esim. Kotimaa taannoisessa artikkelissaan ja kiusatun oma kertomus) hengellistä ja henkistä väkivaltaa on tapahtunut. Silloin uhrin täytyy saada oikeutta muun muassa sen takia, että muuten syy jää RY:n porukoissa hänen niskoilleen, mikä ei tietenkään ole reilua.

b) Ellei asia noin ole, on myös parempi että se tutkitaan. En halua myöskään ajatella turhaan pahasti Lempäälän porukoista ja muutenkaan SRK-laisuudesta. Niin kauan kuin asia on tällä mallilla, muut kuin vakaumuksen takia vl-kristillisyyden puhtoisuuteen ripustautuvat ajattelevat, että RY:llä on kiusaamista. Sekään ei ole reilua lempääläläisiä kohtaan, jos niin ei ole.

c) Kiusaamista on koko yhteiskunnassa, kaikissa ihmisyhteisöissä. Se, että sitä tapahtuu "Jumalan valtakunnassa" ei tee siitä oikeutettua, kuten yllä on todettukin.

Muistuttaisin myös, että vaikka SRK-laisuudessa on mekanismeja, jotka mahdollistavat hengellisen väkivallan huomaamattakin (esim. tervehtimiskäytäntö), se ei tarkoita sitä, että koko liike ja varsinkaan sen jäsenet olisivat pahoja kiusaajia tms.

Lopuksi: miksi ihmeessä "katkeroituneiden meikäläisyydestä erkaantuneiden" (=heikäläisten:) tai jopa ateistien ei saisi sanoa perusteltua mielipidettään siinä missä muidenkin? Tietääkseni useimmilla on syy asennoitumiseensa, jota Marketta kutsuu "katkeroitumiseksi", mutta se on helpompaa jättää huomioimatta ja vähätellä leimaamalla toinen "katkeroituneeksi epäuskoiseksi". Oletko sinä katkeroitunut vl-uskovainen? Silti sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja sen ilmaisuun, mutta kaikkien eri mieltä olevien loukkaaminen ei siihen kuulu.

- Allekirjoittanut joka toivoo, että Herra päästäisi meidät kristittyjen välisistä riidoista.