Kannabis lailliseksi

Anonyymi

/ #391 Faktat kuntoon ja ennakkoluulot pois

13.11.2007 00:04

Hieman huvittavaa on seurata joidenkin selittelyä siitä kuinka kauheaa tuo huumeiden käyttö on jne. Suurin osa näistä henkilöistä kuitenkin polttaa tupakkaa, käyttää alkoholia, nuuskaa tai sekä että. Ja fakta on se että tupakka ja alkoholi erikseenkin ovat moninkerroin kannabista vaarallisempia. Vaikka kannabis onkin laissa kielletty, niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että se olisi samaa kamaa kuin heroiini/kokaiini.

Tottakai kannabikseen liittyy terveydelle haitallisiakin puolia (jotka eivät tosin ole läheskään röökin,nuuskan, viinan tasolla), joten alaikäisille tai raskaana oleville tai autoa ajaville ei sitä pitäisi antaa. Mutta se, että rajoitetaan täysi-ikäisen ihmisen oikeutta tehdä mitä haluaa. Kannabis ei aiheuta lsd:n kaltaisia kohtauksia, joten sitä ei siltäkään kannalta voi kieltää.

Niin, ja itse en käytä kannabista, mutta en ole viemässä oikeutta sellaisilta jotka sitä käyttävät. Ongelmana ja esteenä tässä on ollut ihmisten harhaluulot ja "perinne". Jos kannabis olisi lyönyt läpi samoihin aikoihin kuin tupakka, niin tätä keskustelua ei edes käytäisi. Niin tai olisikin tupakka edes lyönyt läpi jos sen vaikutukset oltaisiin aikanaan tunnettu?