Mehiläisten ja pölyttäjien hyvinvoinnista Suomessa

Arto Koljonen, mehiläishoitaja, Vantaa

/ #8 EU:n päätös neonikotinoidien kieltämiseksi 2 vuodeksi

30.04.2013 06:49

Kiitos suuresta tuestanne jota olette antaneet neonikotinoidipäätöksentekoprosessissa allekirjoittamalla yllä olevan lausunnon, joka luovutettiin maa- ja metsätalousministeri Jari Koskiselle. Tässä asialla kansalaisten mielipiteellä on ollut vaikutusta. Ilman palaveria maa- ja metsätalousministerin kanssa Suomi olisi äänestänyt neonikotinoidikäytön puolesta.
Kiitos myös neonikotinoidityöryhmään osallistuneille henkilöille ja aktiivisesti tukea antaneille yhteisöille: Maan Ystävät ry:lle, Luomuliitto ry:lle, Luonnon Suojeluliitto ry:lle ja Helsingin Seudun Mehiläishoitajat ry:lle.

Vaikuttaminen jatkuu edelleen

Päätös on määräaikainen ja asiaa tullaan käsittelemään vielä vuosia joten on tärkeää jatkaa työtä neonikotinoidien käytön kieltämiseksi ja allekirjoittaa lausunto.

Mehiläiset ovat kiitollisina saamastaan tuesta kaikille ja keräävät edelleen elämän eliksiirejä; hunajaa, siitepölyä ja antibioottista ainetta propolista.

Neonikotinoidityöryhmän puolesta