Polttoaineen hinta alas

Vieras

/ #236 Duunarin tilitys

03.03.2011 09:33

Loistavaa bisnesälyä valtiovallalta! Polttoaineen hinta senkun nousee! Kansaa kusetetaan ja lypsetään oikein urakalla. Autonvalmistajien/maahantuojien/myyjien lahjomat poliitikot yrittävät saada kansaa ostamaan uusia "ekologisia" monimutkaisia kertakäyttöautoja, joita kukaan ei pysty itse korjaamaan. Vaikka pystyisikin, niin se vaatii erikoistyökalut. Osat/korjaukset/huollot maksavat tähtitieteellisiä summia.

Auton käyttöikä on aina vain lyhyempi. Eko-aivopestyt ihmiset eivät käsitä, että auton valmistus kuluttaa luontoa niin paljon, että vanhalla autolla ajaminen on itseasiassa eko-teko. Vanhalla minunlaiseni köyhän on pakko ajaakin. Lisäksi monet suomalaiset ovat tottuneet itse huoltamaan/korjaamaan autonsa. Mikä on mielestäni erittäin järkevää. Vanhempaan autoon osat ovat edullisia ja tekniikka yksinkertaisempaa. Parin litran kulutuserolla ei tuohon etuun verrattuna ole mitään merkitystä.

Lisäksi uuden auton arvo tippuu käsittämättömiä summia. Normaali-ihmisellä ei sellaiseen ole varaa. Ulkoista ihanne kiiltokuvaa vaalivalla peruspertillä ja hänen perheellään on vaan se uusin malli oltava ja sitä varten otetaan kunnon velka. Pankit ja rahoitusyhtiöt kiittävät häntä myös. Sitten ollaan niin ekologista että ja katsotaan nenänvartta pitkin, jos joku ajaa vanhalla. Sitten kun uusi auto takuuajan jälkeen hajoaa, niin on haettava lisää velkaa.

CO2 uskonto on suurta huijausta ja loistava rahankeräyskonsti. Jälleen otetaan köyhiltä ja suositaan rikkaita. Samalla tällä touhulla yritetään tyhjentää maaseutu lopuistakin ihmisistä. Ainakaan töissä täältä ei kohta kannata käydä ollenkaan kovin kaukana näillä kustannuksilla. Parempi alkaa kai työttömäksi. Kohta minullakaan ei ole mitään järkeä ajaa yli 150km/päivä tällaisen palkan takia. Kipukynnys saavutetaan melko pian tällä menolla.

Kaupungeissa laitostuneet ja oikeasta elämästä vieraantuneet rikkaat virkamiehet ja päättäjät eivät enää käsitä mitä se arki on. Rahaa on ja useinkaan omaa autoa ei edes tarvita. Jo on kumma elleivät persaukiset pysy kohta romuinensa teitä tukkimasta! Pääsee sitten herra/rouva "ison mustan" takapenkillä vapaata banaa sujuvasti paikasta toiseen.