Polttoaineen hinta alas

Vieras

/ #238

03.03.2011 09:45

Paljon puhutaan työllistymisen parantamisesta. Mitenkäs käy kun kuljetusyrittäjät lyövät hanskat naulaan, työttömiä tulee melko reilusti. Onko ajateltu että polttoaineen tolkuton hinta vaikuttaa ihan kaikkeen muuhunkin, jopa ruuan hintaan. Itselläni on pakko olla auto kun ei julkisilla pääse töihin, matkaa on 25km ja ei, en pysty pyöräilemään työmatkoja jalkavamman vuoksi. Ai pitäisi muuttaa lähemmäs työpaikkaa. No, työpaikkani ei ole vakipaikka, joten joudunko muuttamaan aina kun teen sijaisuuksia? Pitääkö minun joka kerta pakottaa lapsi vaihtamaan koulua? On muistettava, että kaikilla ei ole mahdollisuutta ostaa uutta, vähän kuluttavaa autoa, kaikilla ei ole pysyvää työpaikkaa, kaikilla ei ole varaa ostaa asuntoa jne. Asun sikakalliilla vuokralla asunnossa jonka vuokrataso on halvin näilllä nurkilla koska ei ole varaa omaan, olen tinkinyt ruuasta koska palkka ei riitä (teen tällä hetkellä osa-aikaista kun muuta ei ole), en polta tupakkaa ja alkoholin käytönkin olen lopettanut, samoin kaikki maksulliset harrastukset ovat jääneet sekä minulla että lapsella kun ei ole varaa maksaa kulkemista eikä harrastusmaksuja. Elän minimillä ja teen jatkuvasti laskelmia miten rahat riittäisivät. Kohta en pääse töihin ja siitä saan karenssia. Aika toivotonta. Kansamme edustajilla ei ole tällaisia ongelmia kun on valtion auto ja valtion kuljettaja ja valtio maksaa kulkemiset jne. Eikä niillä palkoilla hetkauta vaikka bensa maksaisi 20e litra.