EI Kouvolankoskelle

Valkeala

/ #39 Keep it simple

25.11.2007 12:39

Mielestäni kaikki muut vaihtoehdot kuin Kouvola, perustuvat tunteeseen eivätkä järkeen. Olen kotoisin Kuusankoskelta, käynyt lukion Kouvolassa ja nykyisin asun Valkealassa. Välissä ehdin asua Korialla. Meitä 30+ paikkakuntalaisia, jotka sujuvasti vaihtavat asuinpaikkaa tilanteen mukaan on monta ja enpä usko, että kenenkään identiteetti on enää paikkakunta- tai sen nimisidonnaista.

On melko teennäistä mielestäni tässä yhteiskunnassa, jossa maailma on kutistunut ja kutistunut, pohtia mikä suurkunnalle nimeksi. Kaikki muut nimet jäävät voimaan alueina, mutta ainoa tunnettu nimi suomessa laajasti ottaen on Kouvola. Nykyisinkin joutuu selittämään, että asun siinä Kouvolan naapurissa, jotta ihmiset osaavat suurin piirtein paikallistaa alueen. Kouvola on nimi, joka on nyt onnistuneesti markkinoitu Aasiaa myöten, joten järki käteen ja hempeilyt sikseen! Jos nimeä nyt muutetaan, se ei kerro kellekään yhtään mitään ja tulee karttamuutoksineen yms. älyttömän kalliiksi ja epäekologiseksi.