Oulun Kulttuuripesulan tilat säilytettävä

tanssijan äiti
Vieras

/ #4 Balettiko kilttien tyttöjen elitttiharrastus?

17.03.2011 08:16

Baletin harrastamiseen liittyy paljon stereotyyppisiä kuvitelmia. Kuitenkin harrastus antaa lapselle paljon enemmän muuta kuin "varpaillaan sipsuttelua". Kasvavan lapsen elämään mahdollisuus toimia pienessä ryhmässä ja oppia tulemaan toimeen ryhmän muiden jäsenten kanssa yhteisen tekemisen ja oppimisen äärellä on äärimmäisen tärkeää. Nykyinen koululumaailma opettaa enemmänkin selviytymään laumassa tai syrjäytymään siitä kuin oppimaan vuorovaikutuksen käyttämistä ja nauttimaan yhteisestä oppimisesta tasavertaisina ryhmän jäseninä. Oman kehon tuntemuksen lisääntymisen kautta myös toisten ymmärrys lisääntyy. Monipuolinen kehittyminen harrastuksen parissa edellyttää kuitenkin toimivia tiloja ja pitkäkestoista toimintaa samassa (pienessä) ryhmässä. Niin kauan kuin koulumaailma on nykyisen kaltainen me vanhemmat joudumme hakemaan lapsillemme muita vaihtoehtoja, joissa voi kehittyä ihmisenä. Jokaisella lapsella pitää olla mahdollisuus saada kokemuksia hyväksytyksi tulemisesta sellaisena kuin on ja kehittää näin tervettä itsetuntoa aikuiselämää varten.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…