Vaadin Älä alistu! -kampanjan lopettamista

Vieras

/ #10 Re: Re: Re: älä alistu???

24.03.2011 18:57

#9: Juha Miettinen -  Mistä loppujen lopuksi tietää mikä siinä on totta?

Eiköhän usko ole uskoa sen perimmäisessä merkityksessä. Jos uskoo Jumalan Sanaan, kyllä Sanan kirjoitti ihmiset, mutta joka uskoo, hän uskoo sen kirjoitetun Hengen vaikutuksesta. Jos jonkun mielestä Raamattu on vanhentunut, se saattaa hänelle olla sitä. Ei moni, joka uskoo Pyhän Hengen vaikuttaneen Raamatun kirjoitukseen pidä Raamattua luonnontieteen oppikirjana. Uusi testamentti ja kirjeissä apostolit opettavat Kristityille kuinka elää ja noudattaa Jeesuksen opetusta ja Jumalan lakia. Jeesus sanoi, ettei hän ole tullut kumoamaan yhtään lakia, kirjeissä apostolit, joissa ovat kirjoittaneet Pyhän Hengen vaikutuksesta ovat antaneet ohjeita lain ymmärtämiseen Uuden testamentin valossa.

Ydinsanoma on, että pelastus syntyy uskosta ja syntien anteeksiantamisesta. Synnit voi saada anteeksi vain tunnustamalla syntinsä, omatunto osaltaan kertoo synneistä, mutta sitä tukee Sana. Sana on kuin häävieraiden etiketti. Jeesus itse opettaa, että häihin tullaan kutsusta ja pukeudutaan, vieras, joka ei ymmärtänyt, heitettiin pimeyteen. "Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja." Jos kokee, että omat himot on syntiä, kuten Raamatussa on kirjoitettu, silloin on syytä pukeutua häihin, eli tunnustaa syntinsä ja tehdä parannus. Tuo kampanja auttaa heitä, jotka haluavat tunnustaa syntinsä. Kukaan ei ole oikea sanomaan heille mitään, jotka kokevat elämänsä oikeaksi, koska eihän yksikään meistä ole tuomitsemassa, mutta jos omatunto on puhdas, ei tuosta kampanjasta ole syytä välittää. Paavali kirjoittaa kuitenkin, että toimikaa toisen heikomman omantunnon vuoksi.