Inarijarvi sailytettava eramaisena

Vieras

/ #45

07.04.2011 21:42

Niinhän se, puhutaan työpaikoista...viis siitä saako 2 metsuria töitä sen kustannuksella että laitetaan 100 hehtaaria ikimetsää pöllipinoon. Aivan järetöntä hommaa!
Ja pitäähän rakennusmiehille saada töitä! Pakko rakentaa rannat täyteen, ei muuten onnistu työllistäminen.
Aatellaampa tätä uutta Inarin kirkonkylälle tulevaa monumenttia, oman kylän miehet, kirvesmiehet ja vaikka metsuritkin saisivat siitä työtä moneksi vuodeksi. Nyt rahdataan Rovaniemeltä asti kymmeniä ihmisiä, jotta saadaan nopeasti tönö pystyyn. Eikö voisi hieman järkevöittää aikatauluja niin saataisiin oman kylän väelle töitä pitkäksi aikaa.
Onhan se varmaa että sekin aika vielä tulee, kun huomataan ettei ehkä ollutkaan viisata tehdä kaikkea rahan takia ja pörssikihojen ehdoilla. Silloin se vaan on myöhäistä esim. rantarakentamisen suhteen tai ikimetsien tuhoamisen suhteen. Turvesoilla katuminen on vielä jotenkin onnistunut, ne voidaan aika hyvin vielä ennallistaa, jota kovasti tehdäänkin.
Sen jälkeen kun rantatontti on myyty ja nimet on papereissa, ei ole paljoa enää tehtävissä. Pian paikalla saattaapi olla itänaapureiden omistuksessa oleva mökkikylä trooleineen ja kopterikenttineen.
Kunnan päättäjillä on tietty vastuu, heidän on oltava hyviä tehtävässään, kaikin keinoin tahkottava rahaa, vaikkapa luonnon kustannuksella. Toivottavasti tämän adressin ansiosta suuri taakka vierähtää heidän sydämeltään, heidän huomatessaan mitä hirveätä olivatkaan tekemässä.