Adressi Kuralan kylämäen peltomaiseman pelastamiseksi

Vieras

/ #11

14.04.2011 02:29

Löytyi muuten Turun seudun karttapalvelusta, http://op askartta.turku.fi/ (ottakaa välilyönti pois linkin osoitteesta, sensuuri estää oikeanmuotoisen linkin laittamisen...)
Laitta rasti kohtaan "vireillä olevat kaavat" ja menee alueelle. Kyseessä ei liene tuo Pääskyvuoren kasarmialueen kaava (30/2009) vaan kaava 24/2009, joka on Jaaninojan, Ravattulan ABC:n ja Hämeentien rajaamalla alueella.

Alueelle suunnitellaan neljännesympyrän muotoiselle alueella 17 omakotitonttia sekä yksi pitkänmallinen kaareva asuinpientalotontti, eli käytännössä varmaan rivitalotontti. Koko kaava-alue on 8,8 hehtaaria, joista tonttien, katujen ja viheralueiden jälkeen jää muiksi (luonnontilaisiksi?) alueiksi vielä 5,7 hehtaaria eli 64% koko kaavan alueesta.

Niin ja se kaava itsessään löytyy osoitteesta
-> asemakaavat -> kaupunginosa = 24 ja vuosi = 2009.

Lisättäköön vielä, että alueelle on jo tällä hetkellä voimassa olevan asemakaavan mukaan jo vuonna 1948 kaavoitettu kymmenelle omakotitalolle tontit.

Joo, en taida laittaa nimeäni adressiin, varsinkin kun se nyt kaavoitettava alue tosiaan on Kylämäen tilasta katsottuna toisella puolen Jaaninojaa.

Ja kaavan perustelut:

Tässä ollaan siis suojaamassa avo-ojia ihmisten kustannuksella. Eikö niitä avo-ojia voisi tehdä jonnekin muualle (vaikkapa Maariaan tai Kakskertaan) jos kerran ne ovat niin harvinaisia?