Hätähuuto Salon synnytysten puolesta!

Vieras

/ #64 Re: Re: Re: Re: Re: Anestesiapäivystys

20.09.2013 18:48

#53: - Re: Re: Re: Re: Anestesiapäivystys

Ainakin lehtien perusteella päivystysasetuksen myötä aluesairaaloiden päivystysajan leikkaustoiminta tulee tarkasteltavaksi. Vaikkei aiemmin ole lähtenyt Loimaalta, Uudestakaupungista tms. päivystysajan leikkaustoiminta synnytysten myötä, on tilanne nyt aivan eri.

Tosiasiahan on, että laskennallinen vuotuinen säästö, 550000 euroa, on vain pisara meressä, jos vertaa esimerkiksi sairaanhoitopiirin tämän vuoden menoylityksiin, 13,2 MILJOONAAN. Ja tässä siis vain ylitykset. Tuohon 550000 euroa on varmasti jo laskettu päivystysasetuksen aiheuttamat kululisäykset Salossa. Ensi vuodelle säästöä ei oikeastaan remonttien ym. vuoksi edes tulisi. Ja sitten vuonna 2018 pitäisi olla jo uusi hieno sairaala, joten säästöä tulisi yhteensä reilut 1,5 miljoonaa. Tämänkö vuoksi kaikki varsinais-suomalaiset synnyttäjät olisivat pakotettuja synnyttämään TYKS:in U-sairaalassa, jonka ongelmien pitäisi olla tiedossa..