Hätähuuto Salon synnytysten puolesta!

Vieras

/ #73 Re: Re: Re:

21.09.2013 01:37

#37: etelä-suomi - Re: Re:

Lapista ei porukka muuta etelään sen takia, että siellä palveluita olisi, VAAN pelkästään sen takia et töitä saa!! Enkä todellakaan ole mikään poromies vaan oon nainen enkä edes omista poroja. Teillä on helppo siellä etelässä lähteä shoppailemaan isompiin keskuksiin toisin kuin täällä. Täällä pitää rovaniemen shoppailureissuun varata päivä tai kaks aikaa et saa ees kaikki ostettua ja ootas jos käykin niin että huonekaluliike onkin unohtanu tilata sinulle sen tilaussängyn tai tilaussohvan?? Oottele sitten taas uudestaan kuukausi ja mene omalla kustannuksella hakemaan se. Teillä synnäreitä kasvaa etelässä niinkuin sieniä sateella, toisin kuin lapissa kun ei oo tasan tarkkaan kuin 2 synnäriä, toinen Rovaniemellä ja toinen Kemi-Torniossa. Ei se asukasmäärä vaan ne kilometrit!! (Paljonko on Kilpisjärveltä tai Utsjoelta matkaa Rovaniemelle? Ja paljonko niitä poronkoparoita siinä välissä?). Kaverikin on molemmat lapsensa SYNNYTTÄNY ambulanssiin matkalla Kilpisjärveltä Rovaniemelle! Toinen oli onneksi helpompi. Ensmäinen synty ennen aikojaan ja oli viittä vaille et selviääkö. Et älä ala huutelemaan vaan tuu tänne vuodeksi pariksi elämään!!