Adressi Lappeenrannan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta

JK

/ #70

26.09.2013 12:48

Musiikki yhdistää ihmisiä ja musiikin avulla voi ilmaista tunteita ja synnyttää iloa.
Musiikinopiskelu tuo iloa opiskelevalle - kun kehittyy se kannustaa eteenpäin. Olen itse aikoinani ollut Savonlinnassa musiikkiluokalla ja vaikka minusta ei soittajaa koskaan tullutkaan, opin kuuntelemaan musiikkia monipuolisesti, myös klassista musiikkia. Nuotit osaan vieläkin ja Suuret musiikkimiehien elämänkerrat tulivat tutuiksi musiikkiluokalla - Mozart, Beethoven, Grieg jne.
Tyttäreni on käynyt myös musiikkiluokan ja sama hänellä - mielestäni hänellä on erittäin laaja ja ennakkoluuloton asenne erilaisia musiikkigenrejä kohtaan. Myös lauluyhtye syntyi musiikin opiskelun edetessä.

Monipuolinen musiikin opiskelu pienestä pitäen antaa sellaisia eväitä elämään että vaikka kuinka joskus elämä satuttaisi - musiikin kautta löytää lohdutusta.

En ole kuullut koskaan vielä musiikkia opiskelevasta koulukiusaajasta. Musiikin positiivisia vaikutuksia ihmisen kasvuun ja kehitykseen ei voi kukaan kai kieltää. Kyllä nuoren itsetunto kasvaa ja voimistuu kun opiskelu edistyy ja musiikkia oppii vaikka itse tuottamaan kuka milläkin soittimella tai laulamalla tai tekemällä itse omia lauluja.
Musiikkiluokat kuuluvat Lappeenrantaan - ehdottomasti.

Myös viimeaikoina hyvin suositut musiikkiohjelmat ovat tuoneet esille paljon lapsia ja nuoria jotka ovat saaneet intoa opiskeluun ja musiikinopiskeluun juuri MUSIIKKILUOKILTA!!!