Lakkauttakaa Tyrnävän pentutehdas

tää olis pitäny lopettaa ajat sitten

/ #163 ällöttävää

02.10.2013 16:39

Joskus 90-luvulla oltiin ystäväni kans ohikulkumatkalla ja ajateltiin pistäytyä paikalla mut ei sinne haluttu kenenkään tulla sopimatta etukäteen, paikka oli saarrettu suurilla ojilla ja portilla oli "vahtina" 2 belggaria sidottuna köydellä portin pieliin. Mielenkiinnosta olisimme halunneet tutustua olihan Maria meillekkin soitellut ja halunnut ostaa meiltä valmiita terveitä ja tutkittuja aikuisia koiria joita emme halunneet myydä eikä myytykkään pentukoneiksi kun silloin oli jo tieto siitä että joka toinen pentue oli rekkaamaton. Toinen tapaus on tässtä ihan lähivuosilta kun pennun ostajat ovat olleet katsomassa perheineen pentua niin koira ollut huoneissa hallitsemattomasti ja ulosteita ympäri lattioita. Rouva oli esitellyt pentuja availemalla huoneiden ovi kuin olisi jostain kaapista aina näyttänyt että täälläkin on teille sopiva pentu. Ei ollut tullu kauppoja kun oli sen verran likaista ja lasten ja vanhempien vaatteet meni pesuun. Tämä perhe haki sitten "kalliin" pennun muualta ja vuoden päästä vielä toisen. Tällekkin paikkakunnalle on tullut näitä pikku-piskiä ja suurta osaa näistä trimmattavista melkein villakoirista yritetään kovalla työllä pitää kunnossa kun erillaisia turkinlaatuja kun yhdistellään niin aika moni on melkosittain työläitä pidettäviä ja hoitaa, puhumattakaan luonteista jotka osalla on kuin mettäläisillä. Ei minullakaan ole sekarotuisia vastaan mitään mut se tapa jolla näitä tuotetaan firman nimissä ei siinä emäkoiralla ole kummonen elämä kun joka jouksuun astuu joku uros tai useampi. Sitten kaupataan uusia rotuja kuten kerrostalokoiria. Ei kaleva julkaissut minunkaan mielipidettäni, ihmettelin kyl miksi? Kalevan juttu tottakai on myönteinen onhan yrittäjä vuosien saatossa maksanut ilmoituksillaan melkoisen siivun Kalevalle.