Suomen jääkiekkojoukkue - ota kantaa rasismiin

yksilö

/ #69 Re: Olisi hienoa voittaa maahanmuuttajat ja pakolaiset

16.05.2011 16:17

#1: Ne ovat vaan tiellä täällä - Olisi hienoa voittaa maahanmuuttajat ja pakolaiset

kannattaisi ehkä paneutua aivan ensiksi enempi siihen syyhyn miksi pakolaisia on täällä?

mikä on pakolainen?

Pakolainen = (tämä vain yksi määritelmä tuhansien joukosta, mutta se yleisin, wikipedia ):

Pakolainen on henkilö, joka joutuu pelkäämään joutuvansa kotimaassaan vainotuksi rodun, uskonnon, kansalaisuuden, sosiaalisen aseman tai poliittisen mielipiteen johdosta.[1] Pakolaisuutta koskee ja sitä määrittelee Geneven pakolaissopimus vuodelta 1951 ja sen pöytäkirja vuodelta 1967.[2]

Määritelmän mukaan eivät esimerkiksi sota, nälänhätä tai ympäristökatastrofi ole varsinaisesti pakolaiseksi oikeuttavia syitä. Mutta sen sijaan huoltajan puuttuminen; esimerkiksi orpous tai sotaorpous on. Yleissopimuksen mukaan pakolaista ei voida palauttaa maahan, jossa hänen henkeään tai vapauttaan uhataan.

Tätä lukiessa voikin yksi sun toinen miettiä, että tämä niin kutsuttu pakolainen eli ihminen kuten sinäkin toisesta kulttuurista, toisesta maasta on varmasti tullut tähän kyseiseen maahamme ihan syystä. Myös meiltä Suomesta muutetaan maailmalle aina syystä, ei syyttä. Ei mihinkään maahan pääse muuttamaan tuosta noin vain, painavia on perustelujen oltava ja ne myös todeksi todetaan, helppoakaan se ei ole.

Pistä itsesi siihen asemaan että jäät esim. orvoksi, olet sitten lapsi tai aikuinen, tai sinua vainotaan koska sinut koetaan erilaiseksi, sinun mielipidettäsi ei arvosteta ja sinut sysätään järjestelmän ulkopuolelle, näet nälkää jne. Pohdi mikä hätä sinulla olisi tällaisessa tilanteessa, suunnaton suru, raskas olo, ei ketään läheistä jäljellä, koti pommitettu hajalle, oma kotikaupunki tuhottu, ei pääse enää töihinkään eikä missään ole turvaa???? Ole nöyrä ja näe, että kukaan ei kukaan tule tänne ilman painavaa syytä tai mihinkään toiseen maahan. Jumalalla on suunnitelma jokaista varten, myös sinua ja sitä polkua sinä kuljet joka on sinua varten, kuten kuka tahansa muukin.

Siitä olen harmissani, että yhteiskunnan järjestelmässämme on siinä mielessä porsaanreikiä, että tukia annetaan vähän eri tavoin eri kansalaisille. ja huom, ketään ei todellakaan saa jättää nälkäkuolemaan. myös muista on huolehdittava, vaikka olisivat ulkomailta. Mutta tästä ei saa syyttää maahanmuuttajia eikä pakolaisia, he eivät määrittele sitä minkä suuruisen tuen kukakin saa, sen määrittää eduskunta + hallitus + muut päättävät tahot. Syy ei ole maahanmuttajan eikä pakolaisen. Mieti aina askelta pidemmälle asiat.

Eipä tällä erää muuta kuin ollaan kiitollisia ylipäänsä tästä elämästä vaikka se välillä (toisille usein) vaikeaa onkin kaikin ERI tavoin.