VETOOMUS Mankin seisakkeen puolesta

/ #106 Re:

14.10.2013 14:28

#105: -

Omasta mielestä parhaimpia vaikutustapoja on ottaa yhteyttä kaupungin edustajiin. Nähtiinhän se että luoman seisakkeen säilyttämiseen riitti että Kirkkonummi vastusti luoman seisakkeen lopetusta. HSL:n hallitus toki pystyisi vielä vaikuttamaan tähän, mutta he ovat jo päätöksensä tehneet niin sitä tuskin helpolla muuttavat.

Viimeisten tietojen mukaan bussilinja 18 olisi tarkoitus korvata mankin seisake, en tiedä kyllä oikein miten (tai tiedän... huonosti), mutta kilpailukykyinen tai yhtä ympäristöystävällinen se ei varmasti ole kuin juna. Taas saadaan varmaan yksi bussilinja espooseen lisää jonka nopeus ei ole kilpailukykyinen edes kävelylle. Toki huonokuntoiset varmasti ovat sen hitaankin yhteyden varassa, mutta yleensä huonokuntoiset eivät myöskään kovin mielellään koko päivää käytä ihan vain muutaman kilometrin matkan takia.

Itse myönnän että en käytä seisaketta kovin paljoa koska työ on länsiväylän varrella (fillari on yhtä nopea kuin bussi, koska välissä on vaihto), mutta taas sukulaisia tulee paljon junalla täällä käymään. Kyllä äidillekkin varmasti käy talvella aika paljon rankemmaksi matka jos seisake lopetetaan, ja todellisuudessa siis tulee kuskattua autolla paljon nykyistä enemmän. Bussit ei ole edes mitään luontoystävällisiä, lähinnä auttavat ruuhkien purkamisessa, mutta hiukkaspäästöt on valtavia ja hiilidioksidipäästötkään ei niin pieniä ole jos otetaan hsl:n reittilaskurin esimerkkiä nykkyaikaisempi auto.