Suomen jääkiekkojoukkue - ota kantaa rasismiin

ex-vihreä

/ #488 evvk jääkiekko, mutta...

17.05.2011 19:13

Miten niiden parin kadulla huutelevan idiootin moukkaminen käytös muka on jääkiekkojoukkueen syytä ?

Outoa että Suomessa yhden yksilön teosta ensimmäisenä vihreät alkavat julkisesti syyttämään jotakin väestönryhmää, ja yleensä viellä sellaista jolla ei mitään tekemistä kyseisen yksilön tekojen kanssa.
Kumma asia on että nämä väestönryhmiä syyttävät ja yksilön tekoja koko väestönryhmän syyksi yleistävät henkilöt usein nimenovaan julistavat omaa suvaitsevaisuuttaan. Hyvä esimerkki tästä on Vihreät. Vaalien alla vihreiden kansaedustajien nettisivuilla oli sellaista väestönryhmien solvausta ja suoranaista vastaan kiihotusta että jos kohteena olisi ollut "oikean värinen" väestöryhmä niin vihreät olisivat olleet kuorussa huutamassa rasismista ja vaatineet rikostutkimusta.
(Ydinvoimankannattajat, turkistarhaajat, ammunnanharrastajat)

Suvaitsevaisuus on nimenomaan sitä että SUVAITAAN niitä joista ei pidä.

Lähiön örkkipubien asukeillakin on oikeus olla olemassa, heillä on myös oikeus omiin mielipiteisiinsä olkoon ne kuinka vääriä tahansa. Se pitää heille lain nimessä sallia, niinkauan kuin eivät tee mitään sopimatonta tai laitonta. Suvaitsevainen ihminen ei julkisesti heitä hauku tai kiihota heitä vastaan kuten ei maahanmuuttajiakaan.
Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, vaikka se olisi kuinka väärä tahansa, kunhan ei tee mitään laitonta tai sopimatonta.

Minusta on sopimatonta ja laitonta yllyttää väkivaltaan ulkomaalaisia kohtaa. Mutta minusta ei pidä antaa pikkupöksyjen mennä solmuu jos joku huutaa Suomi-Ruotsi MM ottelun jälkeen "hurreille turpaa". Ei kukaan täysjärkinen ota sitä vakavasti. Se toinen oli minusta ilman muuta sopimatonta käytöstä.

Pari kännissä tyhmiä huutelevaa idioottia ei tee lätkäfaneista rasisteja sen enempää kuin muutama raiskaajajengi tee kaikista suomen somaleistakaan raiskaajia.