Suomen jääkiekkojoukkue - ota kantaa rasismiin

Mielissään kullasta

/ #547 Ikuinen ongelma?

18.05.2011 09:53

Eikä siihen liity jääkiekkojoukkue. Kuulehan sitä kadulla jos jonkinmoista juttua ulkomaalaisista ja maahanmuuttajista. Ja nyt puhutaan hetkestä jolloin Suomen jääkiekkomaajoukkue ei ollut tapetilla. Ei siitä pääse mihinkään. Nyt aihe nostettiin taas mediaan. Oliko siinä järkeä? Totta on kyllä että asiasta pitää keskustella mutta miksi hitossa Leijonat siihen pitää sotkea? Ei jääkiekkkojoukkueellamme ole mitään tekemistä asian kanssa. Ne voitti Ruotsin jääkiekko-ottelussa josta tuli mm-kultaa. Mitä ollaan himoittu vuodesta 1995. Onko siitä asti tullut vaikka suomenruotsalaisilta suomalaisille rasistisia kommentteja? On varmasti, mutta onko ne tullu julkisuuteen? Ja totta hitossa sitä automaattisesti alkaa suomalainen heittää läppää ruotsalaisista kun siihen tulee aihetta, siis tarkoitan tavan pulliaista joka on Abba-ajoista tuntenut jäävänsä varjoon kun oman maan edustajat eivät pärjää euroviisuissa taikka jääkiekossa. Ei silloinkaan olla puhuttu rasismista, koska se ei liity siihen. Ja nyt kun pärjättiin niin pakkohan sitä pientä keljuilua on heittää ilmoille, mutta ei se ihmisestä rasistia tee. Ja mitä humalaisiin yleisten kulkupelien käyttäjiin tulee, niin ei niiltäkään voida kieltää tai voi, mutta ei siitä ole mitään hyötyä. Kyllä sitä seuraavana päivänä rapulassa varmasti henkilöt miettii että mitähän hittoa sitä tuli taas sanottua. Mutta sen takia ei ruveta kuitenkaan syyttelemään että Leijonat olisi esimerkkinä rasismisiin. Kyllä se tulee ihan ihmisestä itsestään jos ulkomaalaiset häiritsee. Herää kysymys, eikö ole parempaa ideaa ottaa keskusteluun kyseistä arkaa asiaa kuin rasismi? Kysyn ihan piruuttani?