Kannabis lailliseksi

insinööri

/ #2992 Ei päästy puusta pitkälle.

18.05.2011 19:37

"Porttiteoria ei ole vain hatusta heitetty teoria. Siitä on liikaa surullisia todisteita."

Porttiteoria pätee tietyllä tapaa, mutta ei niin kuin usein päihdevalistukssa kerrotaan. Sitä käytetään päihdevalistuksessa eräänlaisena propagandan aseena. Klassisestihan porttiteoria esitetään niin, että kannabiskokeilu johtaa USEIN kovempien huumeiden käyttöön, toisin sanoen kannabiksen käyttäjä alkaa haluta USEIN kovempia huumeita. Porttiteorian mukaan käyttö aloitetaan kannabiksella. Mielestäni tämä on täysin virheellinen tulkinta. Totta on, että lähes kaikki narkkarit ovat käyttäneet kannabista. Yhtä lailla he ovat myös käyttäneet alkoholia ja tupakkaa. Itseasiassa hyvin harva on alottanut kannabiksella. Valtaosa narkkareista on aloittanut alkoholilla tai tupakalla. Porttiteoriaa tulkitaan väärin myös, kun väitetään että kannabiksen käyttö johtaa kovien huumeiden käyttöön. Täysin absurdi ja virheellinen, lähes humoristisen väärä tulkinta. Kannabiksen käyttö ei suinkaan johda kovien huumeiden käyttöön. Tästä on myös puolueetonta tutkimustietoa saatavilla. Tosiasiassa kovien huumeiden käyttöön johtava tekijä on samankaltainen kuin kannabiksen käyttöön johtava tekijä. Toisinsanoen siis tekijä x johti ihmisen kannabiksen käyttöön, ja myöhemmin kovien huumeiden käyttöön. Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. Porttiteorien typeryyttä kuvastaa mielestäni hyvin seuraava esimerkki jonka kovana urheilumiehenä keksin juuri. Joku voisi väittää, että proteiinijuomien yms. lisäravinteiden käyttöjohtaa hormoonien käyttöön. Ovathan kaikki hormoonien käyttäjät aloittaneet proteiinijuomilla. Todellisuudessa proteiinijuomissa ei ole mitään sellaista, joka saisi haluamaan hormooneita.Pena Penkkipunnertajavoi ajautua käyttämään hormooneita kasvattaakseen penkkitulosta käytettyään jo aikaisemmin proteiinijuomia. Hormoonien käyttöä ei kuitenkaan ole aiheuttanut Penan proteiinijuomien juominen, vaan aivan muut tekijät. Toivottavasti ymmärrätte pointin.

"Puhut asiaa! Tuntuu siltä, että tällaista adressia puoltavat eivät ole kovinkaan vastuuntuntoisia aikuisia.

Uskoisin, että suurimmalla osalla ei ole lapsia.

Olen myös nähnyt minkälainen aine on kyseessä ja siksi toivonkin ettei sitä koskaan laillisteta Suomessa!

Jos joku niin kipeästi haluaa sitä poltella, menköön sinne missä sitä saa poltella ja jääköön sinne!"

Niin kuin jo aikaisemmin kirjoitin, nämä ovat monille, myös sinulle todella vaikeita aiheita käsitellä järkevästi. Kyseessähän ei ole mikään uskon asia, kyseessä on ihan karut tieteelliset faktat, jotka esitin jo aiemmin. Kerro, millä tavalla minä en ole vastuuntuntoinen ihminen. Mielestäni asia on pikemminkin niin päin, että kieltolain kannattaja on vastuuton. Voidaanhan myös spekuloida, onko kannabiksen laittomana pitäminen kieltolain vastustajan taloudellisten intressien mukaista.
Tuohon viimeiseen lauseeseen vielä. Homoushan oli Suomessa laitonta vielä joitain kymmeniä vuosia sitten. Olitkohan silloin meuhkaamassa, että "Jos kerran haluatte homoilla, menkää sinne missä se on laillista".