Hurstin ruoka-apu pidettävä toiminnassa!

Herää todellisuuteen

/ #37 Asunnon hinnan lasku ihan fuulaa

23.05.2011 11:47

Kuka tahansa tietää, että Kallio ei ole mikään kiinteistöjen arvokaupunginosa. Jos haluaa keskikaupungilla arvoa, kannattaa ostaa Kaivopuistosta, Ullanlinnasta, Kaartinkaupungista, Katajanokalta, Kruununhaasta, Töölön joistain osista. Ei Kalliosta.

On totta, että yleisen asuntojen hintatason nousun myötä myös Kallioon on muuttanut hiukan keskiluokkaisempaa porukkaa, mutta kokonaisen alueen henki ja perusvire säilyy pitkään. Kallion perusvire on rosoinen. Leipäjono on ollut siellä jo kauan, samoin muukin "vilkas" Helsinginkadun elämä, Vaasankadun touhut, yöperhot, päiväperhot, narkkarit. Leipäjono on Kalliossa juuri siksi, että siellä ovat myös sen asiakkaat.

On sydämetöntä yrittää häätää leipäjonoa siksi, että jonkun on tullut tehtyä harkitsematon asuntosijoitus epärealistisin odotuksin. Parikymmenen tuhannen teoreettinen "menetys" on murto-osa kokonaisuudesta. Jos boheemi elämäntapa ei viehätä, ei kannata mennä Kallioon.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…