EI Viialan Keskustan koulun peruskorjaukselle

/ #46 Re: Nykyrakennuksista

19.11.2013 01:24

#9: Ville M - Nykyrakennuksista

Tähän lauseeseesi asti jutussasi oli hieman järkeä, mutta kunnon laukaisu:

"Jos vanhasta rakennuksesta puretaan pois kaikki eloperäinen ja tehokkailla kemikaaleilla putsataan jäljelle jäävät kivirakenteet, niin lopputulos vastaa mikrobiologisesti uutta."

vei kaiken pohjan pois. huhhuh, mitä tekstiä.

Vastaako rajuilla myrkyillä ja kemikaaleilla käsitellyt, puhdistetut(yritetyt) rakenteet joltakin osaltaan vielä uutta, ja puhdasta rakennetta. Itkeäkö vai nauraa?

huomioitavaksi olisi kannattanut ottaa myös lapset, ja koulussa työtä tekevien mielipiteet (tuskimpa päättäjiä kiinnostikaan) JA seikka että henkilökunta ja lapset ovat vuosien aikana jo herkistyneet niille homeille, tarvitsisivat erityisen huolella, ammattitaidolla, homeettoman rakentamisen asiantuntemuksella rakennettua uutta rakennusta.

Tässä kunnassa ei ole osattu kiinteistöistä pitää huolta, vaan jokainen vuorollaan hajoamassa, mätänemässä ja homehtumassa. jokseenkin pieniä virheitä kerta toisensa jälkeen, samoilla tekijöillä, ja samoilla päättäjillä. Nyt kuulemani mukaan on sitten kertaluokkaa suurempi päätös tehty, peruskorjauksen puolesta. Ne samat tekijät, samat päättäjät, olisiko toisenlaista päätöstä voinut odottaakaan? pienellä vinkillä ajatelle, voisi kuvitella että kuntaan muuttanut kohtuullisen paljon ajattelviea, järkeviä, muutakin kuin pikkukylän touhuja nähneitä, veronmaksajia, ja jopa asioista monipuolisesti ajatella osaaviakin, kas kun pienessä kunnassa kaikki vanhat kaverukset äänestävät toisiaan, niin eipä pitkään aikaan uusien äänet, mielipiteet, toiveet ja halut tule huomioiduksikaan.