SUOMELLE OIKEUS PÄÄTTÄÄ ITSENÄISESTI SUSIKANNASTA

Kuopio

/ #28

28.12.2006 22:32

"Sinun kanssasi katson keskustelun ainakin toistaiseksi päättyneeksi, sillä jos aiot työllistää minua kohtuuttomilla pyynnöilläsi yrittämättä itse yhtään saada tietoa sudesta, en katso olevan velvollinen täyttämään toiveitasi"

Tiedätkö, minä en niitä ainoana vaadi vaan myös kaikki ne lukijat, joiden toivot työsi ottavan vakavasti, saatan toki olla se äänekkäin silmille hyppivä pikkuräksy.

Faktoihin perustuvan argumentoinnin perusta on hyvät lähteet. Sinun ei tarvitsisi niitä erikseen tonkia, jos ne jo teksteistäsi selkeästi löytyivät. Mutta tämä varmaankin on ymmärrystasollesi vaikeaa ymmärtää, et ole sitä tähänkään mennessä ymmärtänyt.

Ja tsktsk, hermostuminen ei sovi politiikkaan. Sille potentiaaliselle äänestäjälle on annettava kaikkensa.

"eivät ainakaan ne, jotka sotivat sinun ajatusmaailmaasi vastaan"

Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

"Tuntuu oudolta, että kaiken tämän jälkeen syytät minua "tyhjän tulkitsijaksi". Ja ikään kuin aikaisempi syyttelysi ei riittäisi, nyt minun pitäisi esittää sinulle tilastoja siitä, kuinka paljon susissa on sairaita ja tauteja levittäviä yksilöitä suhteessa esim. kettuun, supiin, ahmaan ja ilvekseen, joita on kuitenkin maassamme jopa satakertaisesti enemmän kuin hukkia."

Tätä kutsutaan tieteen tekemiseksi. Jos väität asian olevan tietyllä tapaa, sinun on se myös todistettava. Pelkkä kiukutteleva mutuilu ei siinä riitä. Jos minä en vaadi todisteita, sen vaatii joku muu.

Ja ettei se totuus unohtuisi, se väite jonka halusin todistavan ei kuulunut siitä, että hyökättiinkö paimenessa ollessa ihmisten kimppuun vaan siitä, tapettiinko jokainen paimenessa kohdattu susi. Minusta näissä on aika isokin käsite-ero, eikö sinustakin? Edelleenkään en ole todistetta saanut.

Mutta, kuten jo aiemmin sanoin, kahden keskustelijan tulee olla lähtökohtaisesti asiallisessa keskustelussa liikkeellä samoilla säännöillä ja perusteellisin argumentein. Olisin toivonut sinun siihen kykenevän.

Kuitenkin, onnea yritykseesi, nykyisellään se ei pitkälle kanna.