Saarenmaan koulun puolesta

Pieni on paras

/ #45 Koulu olisi ehdottomasti säilytettävä

03.12.2013 15:13

Olen aikanaan käynyt kyseistä koulua ja jos vaan saisin suinkin päättää laittaisin lapsenikin ehdottomasti samaan kouluun. Joka koulussa on kiusaamista ja opettajien kuuluu siihen puuttua, niin meidänkin aikana teki. Vaikka tuohon aikaan ei opettajat olleet läheskään niin korkeasti koulutettuja ja varmasti tekivät virheitä, niin toimeen tultiin ja yhteishenki oli hyvä. Minulla on paljon ihania muistoja tuosta ajasta.Maalaisjärjellä hoidettiin ongelmatilanteet. Oli mukava aina aloittaa syksyllä koulu, eikä se tuntunut missään vaiheessa pakkopullalta. Palokkaan siirryttyäni tuli reippaasta ja osaavasta oppilaasta hiljainen ja koulua inhoava. Iso koulu ja ryhmä (32 oppilasta luokassa!)aiheutti pahoinvointia joka heijastuu koko loppuelämääni. Kiusaamista oli eikä kukaan välittänyt. Palokan isot koulut pilasivat elämästäni suuren osan, en koskaan haluaisi lastani sinne. Enkä varsinkaan heti kouluun lähdettyä.