Psykiatrinen pakkohoito on lakkautettava

/ #45 Re:

16.12.2013 17:44

#26: kallonkutistajaeukko -

"Se on vähän sama asia tuon psykiatrisen pakkohoidon kohdalla kuin että jos ihminen on esim. dementoitumisen vuoksi kykenemätön ymmärtämään täysin omaa tilannettaan ja pärjäämistään, ja on vaarassa vahingoittua oman käden kautta tai vahingoittaa muita. Pakkohoitoa tarvitaan."

Ei ole oikeutta PAKOTTAA ketään hoitoon! Ei sinulla tai kenelläkään ole oikeuksia pakottaa ketään mihinkään.

Tällainen toiminta on erittäin loukkaavaa ja törkeää ihmisyyttä kohtaan! JOkaisella tulee olla oikeus päättää hoidostaan!

Ei ole rikos olla erilainen!

"Sitä tarvitaan myös huumeiden käyttäjien hoidon aloitukseen. Silloinkaan ihminen ei ole kykenevä arvioimaan itse, onko hoidon tarpeessa. Esim. amfetamiinipsykoosissa ihminen puhuu ja kokee harhoja, kuten skitsofreniassa."

Väärin! IHmisen ei tarvitsekaan olla kykenevä, hän saa tehdä omat päätöksensä. Minkään vallan ei tulisi saada oikeuksia päättää heidän puolestaan. Pakkohoito on kaikille huono kokemus!

Ja skitsofreniakin on liikaa paisuteltu. Monelle tuo diagnoosi on väärä ja psykiatrien mielivaltaa siinäkin on. Jopa tosi nuorille laitellaan ko. diagnoosi ja siitähän ei pääse sitten ikinä eroon.

Kyllä tuollainen tulisi kieltää!

"Hän on hengenvaarassa. Hänen kohdallan ei ole riittävää hoitoa, että hänet viedään joko putkaan tai yöksi psykiatrisen sairaalan tai tavallisen sairaalan tarkkailuun, ja laitetaan aamulla kävelemään kotiinsa, jos sellainen ylipäätään on. Hän on ihminen, hän tarvitsee hoitoa, kuntoutusta ja ihmisarvon. Tiedän, mistä puhun, olen omainen."

Älä viitsi liioitella. MIhinkään ei tule viedä ketään. MIksi sinä päätät toisten asioista? Millä oikeudella ? Missä ihmisarvo?

Hoitajat ovat juuri tuollaisia.... eivät mieti kuin omaa napaansa!

Teidänlaisten hössöttäjien takia täällä ei kukaan saa päättää edes omista yksityisasioistaan !