Raiskauksille kovempi tuomio!

/ #380 Re:

17.12.2013 18:59

#21: Joni Talvinen -

Raiskatuksi tuleminen harmittaa? Eikä välttämättä mene loppuelämä kuralle? Ei voi syntyä massiivisia traumoja? Ei välttämättä kaikissa tapauksissa, mutta useimmiten kyllä! Raiskaus on aina väkivaltainen teko, ihan sama, onko siinä käytetty rankkaa fyysistä väkivaltaa (hakattu, kuristettu tms), vaan itse teko ilman mitään em. seikkojakin on jo itsessään väkivaltaa! Onko sinut muuten raiskattu, tai ketään sinulle läheistä ihmistä, jotta voisit varmasti vastata oikein omaan kysymykseesi? Koko tekstisi vähättelee raiskauksen uhreja, varsinkin heitä, jotka eivät ole traumatisoituakseen tarvinneet raiskauksen lisäksi myös sitä mainitsemaasi rankkaa fyysistä väkivaltaa.

Itse valitsisin kysymyksesi vaihtoehdoista mieluiten luultavimmin 2. vaihtoehdon; luulisi, että oman maan puollustaminen olisi kunnia. Seuraavaksi makselisin sitten vaikka sitä helvetin kymppitonnia. Siinä vaiheessa kun tiedät, mitä jälkiä voi jättää myös mainitsemasi ja vähättelemäsi "ei-väkivaltainen" raiskaus, ja tiedät, miten se voi pilata koko loppuelämäsi, niin siinä vaiheessa valitset viimeisimpänä vaihtoehdon numero 3.