Vetoomus Meri-Rastilan, Kivinokan ja Vartiosaaren puolesta

Vieras

/ #5

27.12.2013 10:37

Onpa surullista, että nykyisten Vuosaaren asukkaiden lähiluonto, ulkoilumahdollisuudet ja merellisen luonnon koskemattomuus ei tämän enempää kiinnosta päättäjiä. 5 äänen enemmistöllä siunataan alueen kulttuurimaiseman raiskaus. Vartiokylän lahden toisella rannalla, Puotilan kartanon tiluksilla, onkin malliesimerkki, miten vanhaan kulttuurimiljööseen (1600-luku) aivan ulkoilureittien viereen, on väkisin ympätty puna-valkoista "lauta-arkkitehtuuria" edustavia paritaloja muutamien ihmisten merinäköalan tarpeisiin.

Minkälainen mahtaa olla suunnitelma liikennejärjestelyiden osalta? Vuosaaren vanha silta vaikuttaa olevan peruskorjauksen tarpeessa, ahtaaksi käynyt. Entä miten etenee suunnitelma Itäväylän ja Kehä 1:n risteyksen osalta? Vuosaarta rakennetaan kiivasta tahtia mm. entisen Pauligin kahvipaahtimon alueelle nousee 12 kerroksisia taloja. Kuinka tämän asukasmäärän liikkuminen on suunniteltu, mihin autot pannaan? Metrojunat keskustaan ovat jo nyt ruuhka-aikaan niin täynnä, ettei Puotilassa enää löydä istumapaikkaa, Kulosaaressa ei tahdo mahtua edes junaan.

Kiitos aktiivisille, toivon että valitukset menevät eteenpäin. Seuraavissa kunnallisvaaleissa täytyy katsoa tarkemmin, keitä äänestää!

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…