Huuto.nettiä EI MAKSULLISEKSI ! (Tehomyyjä)

Normaalia

/ #53 Vuosi- tai kausimaksu?

12.06.2011 02:40

Jos huutonetissä otettaisiin käyttöön niin upea ajatus kuin pakkotunnistautuminen eli ts. vuosimaksu, tippuisi palvelun suosio ällistyttävällä nopeudella. On helppo ja hauska keksiä mitä mielikuvituksellisimpia tapoja jolla korvataan toista raharööriä toisella, mutta yleensä ihmisen oma idea ajaa tahallisesti tai tahattomasti hänen omaa etua. Korporaatioissa linjauksia miettii yleensä useampikin henkilö sovittaen ajatusta sopimaan mahdollisimman hyvin jotta asiakkaat pysyvät tyytyväisinä ja tuottavuus nousee. Sanomattakin selvää, että asioiden suunnittelu isossa mittakaavassa ei ole niin helppoa kuin heittää pari ehdotusta kehään.

Huutonetin tapauksessa voisin sanoa että palvelu ei kovin rahasammolta vaikuta vaikka asiakkaita tuntuisi riittävän. Sivusto näyttää toimivan edelleen hyvin pitkälle samalla pohjalla kuin 5 vuotta sittenkin, joten ilmiselvästi sen kehitykseen ei olla voitu investoida kovin suuria budjetteja. Sen takia epäilisin hinnankorotuksien ja muiden rahastamisten nousun johtuvan sen nousseista ylläpito ja kehitys maksuista. Omistajilla on kova kiire saada palvelun taso nostettua tälle vuosikymmenelle, jotta saisi vielä useamman käyttäjän saapumaan sivuillensa.