Psykiatrinen pakkohoito on lakkautettava

En allekirjoita

/ #50 Tietämättömien puuhastelua

05.01.2014 05:39

Tämä adressi on kyllä todella tietämättömän ihmisen kirjoittama. Minun tuttavani jäi pois työstään, niin uskoin, kun hän kertoi suunnitelmistaan, mutta sai oikeasti potkut.
Hänellä oli selvät suunnitelmat päässään ja hän selitti kaiken juurta jaksain ja uskoin hänen ottaneen kaikesta selvää.
Niin ei kuitenkaan ollut ja hänen mahtava yrityksensä ei koskaan päässyt edes alkua pidemmälle, koska jopa sentti oli mennyt, eikä taloa vastaan saanut lisää lainaa.

Seuraavassa vaiheessa hän alkoi näkemään ryssiä joka paikassa ja lopulta poliisi kävi poimimassa hänet ase selässä vakoilijoita jahtaamasta ja toimitti pakkohoitoon.

Kun hän palasi sieltä, niin hän kertoi avoimesti, että miten häntä hoidettiin. Mitään lääkkeitä ei syötetty pakolla ja liikkua sai sairaalan alueella aivan vapaasti.
Lääkäri kävi joka päivä katsomassa ja keskustelemassa hoidosta ja lääkityksestä. Kaverini kieltäytyi jyrkästi pari viikkoa minkäänlaisista lääkkeistä ja piti jokaista lääkäriä ja hoitajaa itse hulluina.

Viimein hän ajatteli, että täytyy kai noita kokeilla, kun niin rauhallisesti ja ystävällisesti kohdellaan, vaikka hän itse aina oli puhunut huutamalla.
Kas kummaa, lääkkeet olivat alkaneet tuntumaan hyviltä ja voi sitä ylistyksen määrää minkä hän hoidolle ja lääkkeille antoi! En ole koskaan tavannut niin tyytyväistä ihmistä. Ainoa harmi oli, että hänen olisi mielestään pitänyt saada lääkkeitä jo lapsesta saakka.

Tämä oli sentään suhteellisen harmiton tapaus, koska ei ampunut laukaustakaan.
Kyllä jammu-sedät ja muut väkivaltaiset hullut kuuluvat lukkojen taakse ihan varmasti aloittajankin mielestä, mutta ei ole tainnut ajatella mitään, kun kun on adressin tehnyt?