Paperiresepti on säilytettävä sähköisen reseptin ohella.

Tietokonetta ymmärtämätön.

/ #17 Paperiresepti säilytettävä!

31.01.2014 12:22

En omista tietokonetta enkä osaisi käyttääkään.Nyt kun olen saanut näitä E-reseptejä, niin yhtään tiedä paljonko on jäljellä ja koska resepti vanhenee.Apteekissa sanottiin että se lukee lapussa lääkepurkin kyljessä. Yritin tihrustaa pientä lappusta purkin kyljessä mutta suurennuslasillakaan en siitä selvää saanut enkä ymmärtänyt. Käydessäni Yliopistollisessa Keskussairaalassa selitin etten osaa käyttää E-reseptiä.Käteeni työnnettiin kaunis prosyyri ja sanottiin että siinä on yksinkertaiset ohjeet. Kiitin ja istuin tuolille sitä lukemaan. Se oli varmaan selvä ja yksinkertainen, mutta ohjeet olivat tietokoneen käyttäjille.Menin takaisin "luukulle",annoin ohjeen virkailijalle takaisin ja pyysin ohjetta sellaiselle jolla ei ole tietokonetta. Ei sellaista ole - oli vastaus. Paperireseptin olisin kyllä ymmärtänyt. Se pitää saada takaisin ja nopeasti! Ikäihminen ei pärjää muuten! Rinnalla E-resepti voi olla heitä varten jotka pystyvät sitä käyttämään.Suomen kielessä on sana valinnanvapaus! Säilytettäköön se tässäkin asiassa !