OIKEUTTA KURHELAN PERHEELLE

Aksu

/ #123

03.02.2014 00:39

Se tosiasia on, jos vanhemmat eivät suostu viranomaisen mielivaltaan, ainoa keino on valittaa, joka on liian pitkien käsittely aikojen takia lähes turhaa.Tämäkin episodi olisi turhaa, jos lastensuojelussa olisi noudatettu lastensuojelu- sosiaali- hallinto- sekä perustuslakia pilkulleen. Lapset sekä perhe olisi säästyneet traumalta sekä valtio säästynyt aikaa ja rahaa. Mutta lastensuojeviranomaisen kun saa puolustuskannalle, niin tilanne tulehtuu taatusti arvovaltaa taisteluksi, jossa lastensulelun pyrkimys suojella lasta joutuu aika epäilyttävään valoon, koska lapsi on se suurin kärsijä. Omituista lastensuojelua! Ja miksi se on lapsen etu, jos vanhemmat luovuttaa taistelun, samaa voisin ehdottaa lastensuojeviranomaiselle...järjestelmä ei tunne sitä sanaa. Kunnan etu on puolustaa virheentehnyttä viranhaltijaa, korvausvasttuun pelossa, ja tässä pelissä yksinäinen perhe jää hopealle. Jäljelle jää enään asian julkaiseminen, ja tässä pelissä häviäjiä on kaikki. Tässäkin hieman mietittävää...kannattiko?