OIKEUTTA KURHELAN PERHEELLE

Äiti-ihminen

/ #211 Lapsi tarvitsee rajat ja rakkautta.

05.02.2014 21:50

On hyvä, että lasten asioista, -suojelusta ja huonosta kohtelusta keskustellaan. On tärkeää, että lastensuojelussa toimii ammattitaitoinen ja kokenut porukka. Mielestäni yksittäisen videon pohjalta ei voi ottaa asiassa kantaa puoleen tai toiseen. Lapsen paras ei ole aina vanhempien luona; esim. lasten käytösongelmat voivat olla sijoittamisen peruste, jos vanhemmat eivät saa lapsilleen rajoja. Suuressa lapsiperheessä ei niinkään tavaton ongelma. Mielestäni sosiaaliviranomaisia syyllistetään turhaan: tuossa videossa oli kai tilanne, että lapset eivät palanneet sovitusti sijoituspaikkaansa. Lain mukaan lastensuojelun tehtävänä on poliisin virka-apua tarvittaessa pyytäen toimittaa lapset silloiseen sijoituspaikkaansa. Kannattaa perehtyä siihen lainsäädäntöön kaikilta osin! Enemmän lienee niitä tapauksia, että lapsia ei oteta huostaan, vaikka pitäisi ( usein päihdeperheitä). Ehkäpä annnetaan viranomaisten ja perheen hoitaa lasten asiat parhaalle mahdolliselle kantille.