Pohjois-Karjalan Prikaatin puolesta

/ #470 työmies

10.02.2014 17:28

#468: - vanha jermu

Oinosen Pentillä oli Karjalaisessa hyvä kirjoitus, onneksi joku puhuu suoraan ja puolustaa menetettyjä varuskuntia sekä Pohjois-Karjalaa, kun omat edustajat eivät ole ääntä asiasta pitäneet, miksi ei enempää löytynyt taistelutahtoa varsinaisilta maakunnan edustajilta ja ei vain varuskunnan puolesta vaan yleensä maakunnan etujen ajamisesta? Tämä varuskunta olisi pitänyt kaikin keinoin pitää pystyssä, eikä Kauhavan lennostoa olisi myöskään pitänyt siirtää paikaltaan, mitä senkin siirto maksaa, nykyiselle paikalle siirto on aivan järjen vastainen. Enpä minäkään ole huomannut tiedotusta missään tuosta kouluttajan tittelin saannista tänne prikaatille, vähemmistäkin asioista ilmoitellaan, tämmöinen asia olisi ehdottomasti pitänyt olla otsikoissa, onhan se maakunnallekin suuri kunnia-asia, vaikka prikaati lakkautettiinkin, Onnea vaan kunniakirjan saaneelle, on osoitus siitä, että maakunnassa on vahvuuksia, vaikka maakuntaa on rökitettykin julmasti. Mitä Pohjois-Karjala olisikaan, jos täällä ei olisi saneerauskirves heilunut näin ankarasti, oltaisiin vahva maakunta ja hyödytettäisiin myös koko Suomea, ihmiset pysyisivät kotikonnuillaan, maanviljelys oli kukoistuksessaaan, ratttaat olisivat pyörineet, mitä jäi jäljelle tästä kaikesta, maakunta on heikoissa kantimissa tänä päivänä.