Suomen huippuyksikkö lasten sairaanhoidossa toimii museossa

Satunnainen satuilija

/ #186 Tavallisen ihmisen näkökulma

05.07.2011 01:32

Autoa ei saa pysäköityä lähimaillekaan, jo kulkeminen sisällä on pelottavan sekava kokemus, joissakin tiloissa saa allergiaoireita homeen takia, vanhempien pitkiä viipymisiä ei pystytä huomioimaan tarpeeksi, remontteja, muutoksia ja välineistöä rahoitetaan yritysten ja julkkisten avuin... jne.

Mutta on hienoa että sairaille lapsille löytyy edes joku paikka jossa heitä hoidetaan, tässä hienossa elintasomaassa, joka on rankattu niin ylös ulkomaiden silmissä (lue ironiseen sävyyn).

Tosiaan, eikö entiset Reuman tilat ja uudet hotelli-ym rakennukset olisi loistava paikka uudelle lastensairaalalle. Siellä on autoille tilaa, tilaa laajentaa, ei tarvitse rakentaa uutta, kun on hyvät tilat jo valmiiksi. Tulee Suomen luontokin paremmin tutuksi, kun vanhemmat voivat painaa suoraan lammen rantaan kahvitauolla, tai ottaa sukset matkaan ja käydä vetäisemässä lenkki talvella.

Uskomatonta, miten valtiovalta ei osaa käyttää aivojaan ja tehdä pitkän tähtäimen ratkaisuja. Luulisi, että se ennemmin tuo säästöä kuin oudot päätökset karsia kaikki minimiin, paitsi valtiovallan omat palkka- ja muut etuudet.
Kiukuttaa!!!!!!