Kansanäänestys kaksikielisyydestä

Adressin tekijä

/ #14 Laurille

18.07.2008 22:05

lämmin kiitos kommenteista. Uskomattoman fiksua tekstiä, ja vielä lukioikäiseltä! Kyllä Suomen nuorissa on toivo ja tulevaisuus, etenkin suomenkielisissä nuorissa, ihan selvästi! :)

Me vanhemmat ihmiset olemme jotenkin tulleet opetetuiksi alistumaan. Ensin oli YYA, jota kaikkien piti kumartaa. Jokainen sisimmässään tiesi, että se on valehtelua, mutta se oli valtakunnan dogmi. Nyt sitten on tämä "kaksikielisyys" ja ruotsin kielen valtava "hyödyllisyys" jne., joista on tullut samanlaisia dogmeja. Jos et niihin usko, olet väärässä, tyhmä, sivistymätön, laiska jne. Oikein olet havainnoinut, Lauri!

Yksi asia on vasta viime päivinä auennut itselleni: jos kerran ruotsinkieliset nuoremme menestyivät ns. PISA-tutkimuksessa paljon heikommin kuin suomenkieliset nuoret, kuinka sitten ruotsinkielisten nuorten keskimääräiset ylioppilastutkinnon arvosanat voivat olla suomenkielisiä nuoria parempia?

Ei kai siis tässäkin asiassa ole niin, että koska ruotsinkielisillä on oma, erillinen ylioppilastutkintolautakunta, tuo lautakunta "vetää kotiin päin" myös arvosanoissa, ja antaa helpommalla hyviä arvosanoja kuin suomenkielinen lautakunta?

Jos tämä on totta, niin tämähän on aivan räikeä vääryys. Ei siis riitä, että kielikiintiöt, jotka ovat järjen ja tasa-arvon vastaisia, tasoittavat ruotsinkielisten nuorten tietä korkeakouluihin, sen lisäksi he saavat "matkaevääkseen" myös eri mittarilla mitatut ja korkeammat ylioppilastutkintoarvosanatkin!!

Herran jestas, miten suomenkielisiä suomalaisia tässä maassa sorretaan, ja kansa ei vieläkään kunnolla reagoi! Ja jotkut Lipposet, ties mistä syystä, kavaltavat oman kieliryhmänsä, ja ryhtyvät markkinoimaan suurena ihanuutena tämän itsekkään vähemmistön kielen palvontaa ja etuoikeuksien hyväksyntää. Minusta tuollainen toiminta on oman kansansa pettämistä.

Entistäkin kovemmin pyydän, että jokainen mukana olija hankkisi lisää allekirjoituksia, jotta tämän adressin teho sillä nousisi. Pyytäkää uusia allekirjoittajia myös "skannaamaan" oma lähipiirinsä jne. Me todella tarvitsemme paljon nimiä, jotta ulkomainen media kiinnostuisi tästä huutavasta vääryydestä. Enemmistön ruma syrjintä on saatava loppumaan.

Ari