SUOMELLE OIKEUS PÄÄTTÄÄ ITSENÄISESTI SUSIKANNASTA

Pyhäntä

/ #38

05.01.2007 23:45

Allekirjoitin adressin. Fanaattinen tai ei, mutta jos siinä on tarpeeksi nimiä niin kait sillä nyt jokin painoarvo tulisi olla.

Ei muutto kaupunkiin ole mikään ratkaisu siihen, jos pelkää susia. Jos asuu asutusalueella tai kylässä, jossa on kymmeniä taloja näköetäisyydellä toisistaan ja tuolla alueella, talojen välissä, liikkuu susi tai susilauma, niin eikö ihmisenkin luontainen itsesuojeluvaisto laita pelkäämään? Harva täällä keskellä päivää pelkää, vaikka susi on NÄHTYKIN aivan keskellä kirkasta päivää. Suurin pelko on juuri aamu- ja iltahämärissä. Ei ole oikein, että sutta suojellaan ihmisten kustannuksella. Kuka ihmistä suojelee? Voi olla, että susi ei tee mitään ihmiselle. Mutta kuka sen menee vannomaan. JOS susikanta on sellainen, että se aidosti ja oikeasti pysyy erämaissa niin loistava juttu. JOS susikanta on niin suuri, että se tulee asustelemaan meidän kanssa samaan kylään, jossa on jo satoja ellei tuhansia vuosia asuttu, niin se ei TODELLAKAAN ole hyvä juttu. Luontaiseen itsesuojeluvaistooni perustuen pelkään sutta, jos se pihani portteja kolkuttelee ja kannatan kansallista päätäntävaltaa. Ihmettelenkin sitä, ovatko suomalaiset tyhmempiä kuin brysselin miehet, kun päätäntävaltaa näin paikkakuntakohtaisesti vaihtelevassa asiassa, kuin suurpedot, on niin vaikeaa antaa kansalliselle tasolle.