Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vieras

/ #1759 Hysteerikoilta hurmoksessa väärää tietoa

24.03.2014 23:24

Talvivaaran kaivos ei ole varsinaisesti "uraanikaivos" sanan varsinaisessa merkityksessä. Talvivaaran kaivoksesta ymmärtämättömät vain alkoivat puhumaan uraanikaivoksena, kun kaivostoimija kertoi halukkuutensa alkaa ottamaan talteen kaivoksen pienenä sivutuotteena tulevaa uraania. Kaikissa Suomen kaivannoissa on uraania, muttei sitä läheskään aina oteta talteen, vaan se jätetään jätemaan sekaan imeytymään ympäristöön. Siis mieti, kumpi pahempi? Tuolla Saksassa nuo lopetetut uraanikaivokset olivat oikeita uraanikaivoksia, koska uraani pitoisuudet olivat niissä paljon paljon suurempia kuin Suomen maaperässä missään. Saksassa myös päätavoitteena oli se uraanin kaivaminen ja hyödyntäminen. Eli mittasuhteiltaan jo aivan täysin eri luokkaa. Mutta ainahan asioista mitään tietämättömät hysteerikot antavat vääristeltyä totuutta, olkootpa asia sitten mikä vain. Mitä vähemmän asiasta tietää ja ymmärtää, sitä virheellisempää "tietoa" nämä hysteerikot saavuttamassaan hurmoksessaan antavat.